Vond forum berichten leuk
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum Oh ja, de melasse met de funky pellicles is uiteindelijk vergist met een cider gist, dit was na een discussie met Stephan over het gebruik van eventueel een wijngist voor zijn rum, hij was wat huiveri... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum Na een gesprek op Whatsapp over melasse werd het tijd om na een tijdje weer eens de 3 soorten rum te proeven, alle drie gemaakt met onbehandelde melasse, deze 3 versies hebben we in de aanbieding voor... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @robbert Secundair zit in mekaar voorlopig, keteltje weer schoon, plateautje voor m'n gasstel gemaakt, van de week nog ff een tafeltje maken voor m'n koelvatje en dan de opstelling eens testen. Zal we... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel We stonden voor een drankje te doen van de nieuw gestookte rakia, vers uit het vaatje. Uur later...hoofdpijn. Nooit gehad van mn drankjes, tenminste..niet na een uur. In de tussentijd, sample verstuu... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Een goedendag @alchemist de blauwe waas van te veel voeding wordt meer gedurende stook, helaas zelf al eens gehad. Omdat het blauw begint maar minder is in de 2e fles denk ik aan wat oxidatie |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Gist! Help... @rumo Bedankt voor de tip! Neem het zeker ter harte. heb nu zeer veel tijd nu ik tijdelijk in buitenland zit voor werk. Maar met beperkt internet in gb en tijd. heb hier op het forum inderdaad het me... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Gist! Help... Toevoeging, p.H. houdt ook bepaalde schimmels en bacterien buiten de vergisting met name bij fruit. |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre' @lambik er zijn aardig wat naampjes en verzamelnaampjes omtrent dranken🙃 denk aan schnaps, obstler, rakia, palinka, brandy waarvan de laatste vier allen termen kunnen zijn voor één en de zelf... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @murmillo hoezo filteren eigenlijk? Heeft dat baat bij appelsap uit concentraat? Is toch al vrij helder lijkt me? Sorbitol ben ik ook wel benieuwd naar want houd ook wel van een zoetje in m'n cider, l... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
4 jaar geleden |
|
RE: Hulp gezocht -- Appelcider recept oke?? @murmillo o ja en sinds wanneer heb jij verstand van ciders 🤣 |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen Welkom naamgenoot 😎 Voor recepten kun je inderdaad de zoekfunctie gebruiken, maar ergens in Robbert's Tiny alquitara topic staat ook nog oa een tajine-gin 👍 Voor gin gebruik je over ... |
4 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @broekginwaterland wat laat gelezen... Foto bijvoegen zal na 5 berichten moeten lukken, dus nog een reactie en dan zou t kunnen. Heeft wat met de spambeveiliging vd site te maken dat we niet dood gego... |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @johnny Er zijn een paar dingen die ik tot nu toe geleerd heb, Een snellere vergisting (dus hogere pitch) is gewenst om het verlies van rooksmaak tijdens het vergisten te verminderen. Bij de eerste... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew Dan gaan we eens proberen mais te laten kiemen, zal deze keer voor m'n eigen wat foto's te maken en aan het einde een collage te delen, voor Robbert zal ik wat glitters en hartjes toevoegen 😆 ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Dropshot maken Hallo , heeft u deze al geprobeerd van het filmpje . als u meer zoethout gebruikt en laurier dan is het kerkt als die van de Gall en Gall |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |