Vond forum berichten leuk
|
RE: Correct schroten @stattler om alle suiker eruit te krijgen zul je de enzymen goed hun werk moeten laten doen en zorgen voor de juiste temperatuur en water hoeveelheid. Voor de rusttijd tijdens het maischen is de maat ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Aanschaffen T500 Welkom 👍 Wat beschouw je als hoog ABV? 2 keer stoken met alambiek kun je al 80 a 85% mee halen en met wat truukjes zelfs rond de 90%. Voor de meeste dranken is dit voldoende. Voordeel is dat ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Grote fles whisky geknapt 😩 Had bijna de meldknop ingedrukt. Dit soort foto's is geen humor, zeer verontrustend, en ik twijfel zelfs of dit soort foto's niet bij horror, en sadisme horen. Geestelijke marteling is het zeker. Ik v... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @pikketanus Ik hoop in ieder geval de kalk, volgens het waterschap hier zit ik op 34 °F of 19.04 °D dus hard water. Net zoals bij bier heeft maischwater bij Whisky ook invloed, daarom worden van oud... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: peper gin @alchemist. Erik ik heb ook wel eens een drankje gemaakt gewoon voor de leuk 😆 1 blikje Red bull. 2 flesjes Lipovitan-D en een snufje zout. Dit heb ik aangelengd met alcohol(80%) tot dat ik o... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: peper gin Veel is misschien wat overdreven, ik heb ze vroeger zelf gekweekt en kan hun culinaire toepassing zeker waarderen. De roze peper bolletjes die je noemt zijn trouwens geen echte pepers maar de vrucht v... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: walnoot likeur 1 @aton het gebruiken van walnoten in drank wordt veel gedaan, zijn het niet de noten dan wel de de de schil. De noten worden dan gebruikt in een likeur en de schil om te rijpen net als eiken hout. Al... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Spontane Gisting Vandaag is het avontuur weer een stap verder gegaan. 😎 Twee 5l flessen met elk 3.5 liter wort, en Twee 10L Dame Jeanne's (DJ's) met elk 7.5 liter. Veel kopruimte ,omdat wilde gisten graag wa... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
4 jaar geleden |
|
Spontane Gisting Vandaag een nieuw project. Zit nu achter de Grainfather, en ben met mijn standaard recept bezig, alleen zal het Gist vandaag veranderen. Heb 2 emmers klaarstaan waar een gaasdoek, tegen vliegjes, over... |
4 jaar geleden |
|
RE: ‘Ne kelder vol zoer beer @murmillo van de hop vrij licht vooralsnog. |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten De laatste maischpoging heeft uiteindelijk te lang gestaan dus deze heb ik niet meer gedestilleerd, vanwege het feit dat de haver niet voldoende geschroot was had ik sowieso weinig hoop dat deze terug... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. 😉 @alchemist daar doelde ik met dat laatste wel op, maar idd😆 we willen zo veel mogelijk suikers om alcohol van te krijgen, bij bier wil je vaak juist wat zoetje. Ook voor mondgevoel |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. 😉 @stephan als je als bierbrouwer je best doet om een ongehopt bier zonder schuim te brouwen moet dat zeker lukken🙂 maar daar zit wel een verschilletje, als distillateur wil je minimaal schuim w... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @theresa Lijkt mij vrij logisch dat iemand die een scotch of islay whisky wil maken weet dat je daarvoor geen kraanwater gebruikt maar welwater het liefst uit een veen gebied gebruikt of water gefilte... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Laatste test voor de eerste echte run @robbert thanks, dan neem ik dat soldeerwerk mee in de vakantie samen met secundair vatje 😎 |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |