Vond forum berichten leuk
|
RE: Kun je tonkaboon, amandel, vanille en kaneel destilleren met behoud van smaak eigenschappen? @robbert bedankt hier ga ik mee aan de slag! Ik zal het resultaat posten op het forum. |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste mash-VRAAG Ik kom net thuis van een rondje met de hond lopen, waarna mijn vrouw mij er even op wijst dat er plopper de plopper de plop te horen was. Nee, geen kabouters, het vat begint tot leven te komen. Dank a... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste mash-VRAAG @kingtb ik heb toen de nieuwe gist toegevoegd onder het mom van het levert wat voeding op, kan niet zeggen dat ik toen iets van bijsmaak opgemerkt heb dus ikzelf zou de nieuwe gist toevoegen. |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @murmillo ik begrijp dat je het heel zwaar heb, maar even door bijten(of drinken). De ananas kan ik ook wel eens proberen maar eerst de kokos smaak in de basis drank krijgen. |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Belgisch witbier @pikketanus, bij bier is hygiëne heel belangrijk, anders gaat het net als bij een dame stinken. |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Belgisch witbier Direct na inschenken 😎 : Snapchat-213188569.jpg |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Naast druiven nu ook Kweepeer en Rode Pruimen concentraat De eerste dag kwam de fermentatie langzaam op gang. Maar inmiddels staat hij stevig te bubbelen. 1068, is al gedaald naar 1038 en het ruikt erg lekker aan het waterslot. Een dezer dagen wordt er weer... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum mash @nathan2020 het geklonken keteltje is een heel oud stookketeltje wat met klinknagels in elkaar is gezet. Een geforceerde stook wil zeggen dat je iets doet waardoor de ketel werking / stook anders ga... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
disgorging tool Afgelopen zomer ook nog een opener gemaakt om te gebruiken bij dégorgement. (“Dégorgement” bestaat uit het verwijderen van het bezinksel dat tijdens de remuage in de hals van de fles is gezakt.) IMG... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum Nadat ik net de laatste versie rum verdund heb, kwam ik erachter dat ik vergeten was om deze hier op te schrijven. Versie 3 van volledige melasse rum ingezet op 27 Oktober. 5 liter Melasse van Jan ... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Suikerwash: risico op methanol? @robbert Super uitleg Robert. Ik woon op Curacao en ben echt nieuw in destileren. Ik heb net mijn eerste suikerwash gedestileerd. 6 kg suiker. 75 gram bakkersgist. 6 gram citroenzuur en een blikje ana... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Heerlijk ook met kerst. (Helaas heb ik voorraad zat , maar de 2e keer corona in mijn lijf heeft mijn smaak en reuk volledig doen verdwijnen . Hoop dat ik binnenkort als de corona voorbij is ook de l... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? @murmillo dat is zeker aan te raden. Ik heb ook weer 5 liter die staat te rijpen. Ik had een beetje spijt dat ik de vorige lading te snel had opgedronken, want de laatste druppel gaan steeds beter sma... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo het is een lastige drank inderdaad . Eerst maceren met rum kokos in een lightbody rum , deel hiervan Stoken en deel maceraat na stook weer toevoegen , natrekken en pas na enkele dagen affilteren... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @murmillo. Ja, dat zou ik eens kunnen proberen, de rum aanlengen met kokoswater ofzo. En veel suiker want het moet natuurlijk wel zoet zijn 😛 |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |