Vond forum berichten leuk

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@murmillo , goed idee. Ik had de kratten gekocht toen die aanbiedingen nog mochten voor 9 euro, zonder statiegeld 😆 😆 die zien ze mooi niet meer terug 🤫 Ik maak een batch van ...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden
RE: Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc

@uridium in bescheidenheid verteld Robbert niet erbij dat hij er freelance werkt en daar ook zijn grondstofjes van betrekt waardoor hij zelf ook geweldige brandy / cognac thuis maakt .

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Alcohol mislukt?

@jostheboss 6kg op 27L is ongeveer 13% na de gisting. Percentage van distillaat is afhankelijk van ketelbeheersing.

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Even kennismaken met bonsbitter

Geïnspireerd door de filmpjes van Robbert heb ik een twee liter Alquirara aangeschaft. Mijn eerste gedroogde abrikozen stook staat nu te rijpen. Ik heb al enige jaren ervaring met bier brouwen. Maisch...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: mede

@ruud1 In boek staat 0,5 tot 3 gr per liter . Dat is inderdaad wat een variabel antwoord . Hou 2 gram aan als de munt goed vers is .

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Te koop

Hierbij verkoop ik mijn oude ketel! Het is een 15l koperen ketel met rvs reflux kolom ook te gebruiken zonder reflux! Graag bieden naar waarde! Hij kan opgehaald worden in Drachten. mvg Ivan  A9...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht

@mccorner er zijn diverse opties. Je heb 600 gr mout dus daar kan 5 , 4 kilo gerst of tarwe op . Of mengsel van beide . Gist je op de graan zit je op totaal ongeveer 25 liter (In 25 liter ongevee...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Kruiden mixen na het macereren.

@stephan Weet ik, maar soms toch fijn om te horen 😊

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

Gisteravond de tweede overhaal gedaan van Peat & Weed Deux, niet geroken en nog niet geproefd, wel is het duidelijk dat de andere manier van het hout te behandelen wel de vruchten afwerpt in ieder...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: tomatenpuree als voeding, vanwaar de aversie?

@mcjas tomaten puree heeft veel smaak , veranderd sterk ph , de vervuiling zoals kleurstof is slecht uit je materiale te krijgen en lycopeen heeft invloed op bindingen en daarom extra smaakvorming d...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Gezocht een kleine koperen ketel

Uiteraard stuur ik een foto. In nederland zijn ze overal uitverkocht. Dus heb ik hem in spanje besteld. Maar de levertijd was 4 weken dus ik moet ff geduld hebben.

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden
RE: Water is blauw in de ketel na voor koken.

@ericshine als je eerst met vaatwasmachine reiniger de ketel doet haal je de aanslag van eiwit en dergelijke weg . Daarna vul je 50 li met water en 2 liter schoonmaak azijn . Je kunt ook eerst een n...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: Ik ben hier nieuw.

Robo, welkom op het forum, lees je eens rustig in en bekijk dan wat je wil gaan doen. Ik wens je veel lees en vooral stookplezier.

5 jaar geleden
RE: Ik ben hier nieuw.

@robo als antwoord op je eerste vraag, ja dat kan. Je kunt het percentage verdunnen en je kunt er bv citroenschillen in macereren en dan maak je limoncello. De reflux gaat door totdat alle alcohol ui...

5 jaar geleden
RE: Krijg Waterflow conroller niet meer in elkaar

Ik snap niet helemaal HOE je het voor elkaar gekregen hebt, mij lukt het geen eens met opzet 🙂 Echter met een imbus 10 kun je een kant van de kraan afschroeven, zie foto. Misschien lukt het je dan b...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Pagina 130 / 147