Vond forum berichten leuk

RE: George Washington's Rye Whiskey, The making of...

@mccorner prijs en kostprijs gewoon niet naar kijken . Het gaat om eigen beleving en smaak . Mensen die willen besparen gebruiken suikeralcohol en essances . Maar dat is meer voor goedkoop een alcohol...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Even voorstellen

@baukrrhh slangen zitten aan de achterkant en lopen langszij in een grote ton met water met een kleine aquarium pompje erin die voor doorstroming in de condensatieketel zorgt. Werkt perfect. Als ik kl...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Alcohol mislukt?

@baukrrhh Waar kan ik informatie vinden om een wash met graan te maken? Ik wil uiteindelijk zo zuiver mogelijke alcohol t.b.v. het maken van Limoncello. Of kan ik het toch net zo goed met suiker doen ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@jostheboss Maischen uitleg Met de lagere hoeveelheid suiker en bakkersgist is ook te overwegen, let wel dat je dan gistvoeding nodig hebt.

In forum Stookforum

5 jaar geleden

Over dit onderwerp is al heel veel geschreven op dit forum(en op andere forums). En soms kan ik het weer opbrengen om weer mijn mening te geven 😉 Turbo gisten worden over de hele wereld verkoc...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@bouvier geen dank .we zijn hier om elkaar te helpen. .Dus als je vragen hebt . ( Er zijn ook mensen die per prive of whatsappen. Vragen stellen ook dat is geen probleem . Heb je 2 of Eventueel 3 x o...

5 jaar geleden

@baukrrhh  E9CD101B-F08C-4F8D-A79C-CAB08AD8EBD0.jpeg

5 jaar geleden

@baukrrhh eerst moeten de pruimen rijp zijn😉

5 jaar geleden
RE: Even voorstellen? Ik stel niks voor. Wel wil ik iets over mijzelf vertellen. Mogelijk interesseert het iemand

@zegmaarbert Er is volgens mij een chromatograaf apparaat wel beschikbaar. Forumlid Robbert heeft er een .Paar maanden geleden heeft hij voor mij slivovitsj van voor vermaken van mijn keteltje en na...

5 jaar geleden

Ik heb zelf ook paar keer met turbo gisten gedaan en ongeveer zelfde hoeveelheid suiker, levert inderdaad zeker met de t500 met kolom veel alcohol op van 92% 2x gestookt en zelf vond ik het nog st...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@baukrrhh 5 x heb ik nooit geprobeerd 😉 heb t bij 2 x gehouden, maakt het veel verschil die 3 x extra stoken ? ben nu bezig met een graan wash om dat tot pure alcohol te stoken, wil eens kijken of d...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: kersen likeur volgens recepten 1936

@dirtbag heb volgens recept gewerkt, maar wel met bewustzijn erbij. Omdat het sap nog gekookt wordt verdampt het meeste aan cyanide. En ook handig om niet te proeven van de nog koude pulp 😜 d...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: gistsoorten en toepassingen

@rumo voor een beginner is het misschien wel het verstandigste om dan ook met een bakkers gist of soortgelijke te beginnen . Zou goed wezen als de starters set dan ook met een dergelijke advies zou k...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Ketel erbij kopen ...

@sjonnie goedenavond ! Zeker al meerdere keren mee gestookt ! Keer 75 liter appelsap gestookt en keer 80 liter melasse gestookt voor rum! Super tevreden over de ketel. Ben nog steeds dingen aan het ui...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Liefde is ...

Zo hou je wel je vrouw te vriend, je bent een goed mens met een groot hart.

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
Pagina 131 / 147