Vond forum berichten leuk

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Ik heb een XXL aankoop gedaan bij de Lidl 24 liter appelsap. Ben ook nog even bij de AH langs gegaan want ik wil dit keer 1,5 liter diksap toe voegen en 1 liter Vlierbloesemsiroop en ook nog 0,5 liter...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden
RE: Ss Brewtech Grain Mill & Brew Cube te koop aangeboden VERKOCHT

@stookforum het is ook een dijk van een apparaat Jan en nagenoeg nieuw. Waren veel gegadigden voor. Nu gaan 4 Friese brouwers er veel plezier aan beleven. Binnenkort de zolder weer eens opruimen en da...

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden
RE: Ss Brewtech Grain Mill & Brew Cube te koop aangeboden

Verkocht.

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden
RE: Bourbon Mais

@murmillo het word nog druk bij de Nederlandse molens. Groet, @ndré😎🥃

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Bourbon Mais

@haak . Of je nu met een ketel van een snelkookpan of boiler gemaakt of zo een t500 hobby ding of een professionele ketel of zelfs een stenen tajine gebruikt dat is alleen maar het gereedschap . ...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Even voorstellen

@murmillo Heb een 3 liter alambiek distilleerketeltje gekocht met kookplaat erbij.

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Mijn nieuwe speeltje

Deze week komen er ook weer diverse Alquitaras binnen in de winkel. Kleinste die binnenkomt is 2,5 liter. Maar ook de 5 10 en 15 komen er weer aan.

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
Ketel uit Spanje valt tegen

Hey Allen, voor de nieuwe stokers, ik had via het forum hier een adres uit Spanje, beide kopers waren tevreden dus ik heb ook de gok gewaagd. Helaas is de afwerking niet zo netjes, kleine lekjes waar ...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: restanten opnieuw destilleren?

@rumo ik zou het zelf ook aan de gootsteen voeren rumo . Te veel werk ja Maar er zijn gewoon ook mensen die zuinig op de alcohol zijn .

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: restanten opnieuw destilleren?

@robbert en waarom zou je de likeur weer opnieuw stoken. Volgens mij moet je likeur opdrinken, en als het mislukt is of als jij het niet lekker vindt dan gooi je het weg. Kost je hooguit een paar kilo...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: rendement alcohol uit mout

@murmillo Kippen mais , paarden graan mixen en dergelijke moet je ook niet gebruiken voor een te drank maken . Uiteindelijk met 2e keus en spul niet voor menselijke consumptie maak je alleen troe...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@murmillo o ja dat is waar Te veel cider is ook niet best 🤪

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden
RE: rendement alcohol uit mout

Met gerste mout kom je voor nog een ander punt betreft enzym, suiker en eiwit opbrengst daar is keuze van 2 rijig gerst of 6 rijig dit geeft ook weer ander smaak karakter. En de 2 rijig heeft meer opb...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Licor hulp gezocht! Recept!

@mikeliebers bessen doe je altijd even licht kneuzen voor een maceraat 👍

In forum Likeuren

5 jaar geleden
RE: Druivenpulp

@psycat elke vrucht heeft een bepaalde hoeveelheid suikers dit zijn andere suikers dan het gewone tafel suiker . dit bepaalt hoeveel alcohol en ook karakter en smaak . De aroma's en zuren uit fruit b...

In forum Recepten

5 jaar geleden
Pagina 129 / 147