Vond forum berichten leuk
|
RE: kan iemand me de papegaaiebek uitleggen? Doe een stukje (koper)spons onderin, dan valt je dobber niet zo gauw kapot. |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
Eerste keer een soort van Whisky Goede morgen. Vandaag is is het er van gekomen dat ik ben begonnen aan mijn eerste Whisky. Ik heb 2,5 Kilo Whisky mout, 1 kilo Vienna Mout, 1 Kilo Pils mout en 250 gr rookmout door mijn nieuwe schr... |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @sjefman het zal deels kloppen, maar een gist die stevig doorgaat tot maar liefst 15% stopt niet als dit SG behaalt is bij 6%. Misschien wel bij 12% maar bij 6% is hij net wakker ;-, ik wil het wel ee... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @baukrrhh heb hier ook een experiment voor een cider met een licht zoetje, meer voor balans met t zure. Heb een flesje die nu druk aan het opbouwen is (hopelijk xD) waaraan ik een paar ml glycerine he... |
5 jaar geleden |
|
RE: Cheers! @murmillo haha je hebt niet handig.. en dan heb je mij.. heel ander level. |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @baukrrhh ik ben tot nu toe zeer te vrede over de MJ M02, maar ik heb het eind resultaat nog niet geproefd (alleen tussen door). |
5 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw projectje upgrade liters pot still Nu de uitgang vanuit de kolom naar spiraalkoeler nog en solderen maar . 20210612_145413.jpg |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @rumo idd dat kan ook goed, vlierbloessemsiroop kun je ook jn het glas erbij doen. Ik ben blij dat ik van droge cider hou 😉 |
5 jaar geleden |
|
eindelijk mijn potje klaar. Het is al even geleden dat ik hier geweest ben maar eindelijk dan zo ver dat ik mijn keteltje klaar en operationeel heb. Heb als pakking siliconen bakmat gebruikt is dat een goede keuze geweest? &nb... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Twee weken stoken @uridium, leuk dat het allemaal zo goed lukt. Maar loop niet te hard van stapel, neem kleine stapjes. Maak eerst 1 drank goed en ga dan verder. 2 weken is nog niet zo lang je zal merken dat het heel w... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @baukrrhh de CY17 is idd bedoeld om een zoete wijn/dessertwijn te maken. Echter is de CY17 alcohol tolerant tot 15%. Dus om suikers te behouden zal je de gist voortijdig moeten killen met sulfiet. Als... |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @baukrrhh Ik heb nog nooit zoete cider gemaakt. Een gist wat eerder stopt met vergisten zoals een zoete wijngist klinkt als een goed startpunt. Met de Lidl sap, zonder toegevoegde suiker zal je dan ... |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Kon de spanning niet meer aan!!Flesje koud gezet en dag later geprobeerd Met ijs lekker.droog maar toch fris had zoonlief gezegd dat ik jillz had gemaakt .Trok eerst een raar gezicht .😁was n... |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @haak, het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer een nieuwe emmer maak. |
5 jaar geleden |
|
RE: Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept Ja heb ik... zal ik het opsturen? |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |