Vond forum berichten leuk
|
RE: Keuze Copperdome op t500 of kleine ketel Voor meer smaak zou ik wel weer kiezen voor een aparte koperen ketel . ik heb een t500 met alambiek die vanwege toch wat tegenvallen ik heb laten ombouwen . Hierna was de smaak wonderlijk zéér verbete... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw projectje upgrade liters pot still Laatste update. Ben helemaal afgestapt van de T koppeling. Nu de koperpijp rechtstreeks op de doorvoer (puntstuk geloof ik dat t heet). Thermometer bovenop de kolom aan de kant waar de 'arm' uit de k... |
5 jaar geleden |
|
RE: De Limonchallenge @harryd1969, het hoef niet bijzonder te zijn als het maar lekker is. 👍 Je gebruik volgens mij best wel veel citroenen per liter en de kandij heb ik ook nog nooit gebruikt. |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Keuze Copperdome op t500 of kleine ketel Hoi Ronnor, zelf heb ik een T500 met koperen helm. Hiermee maak ik van alles lekkers, Whisky, calvados cognac, armagnac, rum, enz. natuurlijk kun je met een volledig koperen ketel (nog)meer smaak over... |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste testrun met goedkope lidlwijn
|
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @rumo Kijk, dat is nou waarom een forum nuttig en leerzaam is. Ik zal je advies ter harte nemen. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @baukrrhh de dorst riep, en heb 1 week na bottelen met 9g suiker per liter plus paar ml glycerine het flesje in de koeling gelegd, en vandaag 2 dagen later geopend. Wat me opviel is dat hij er niet ec... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen! @stookforum ik kreeg idd de indruk dat het te zwaar was, in ieder geval voor deze Makita 😀 Maar ik denk ook dat ik te fijn aan het malen was. Zit nu met de Grainfather voor de eerste keer een ... |
In forum Vraag en aanbod |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum De hoofdvergisting zit erop, S.G. waarde is op 4 dagen gezakt van 1.090 naar 1.038, p.H. waarde zit rond de 5,2 nu. De geur blijft nog overheersend richting laurierdrop. Binnentemperatuur heeft tuss... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste keer een soort van Whisky @alchemist Tnx, ik heb dyslexie dus mij valt dat toch niet op 😉 heel erg bedankt. |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist, SG meten in melasse kan een iets vertekend beeld geven het is nog al dik. De Mangrove Jacks us west coast yeast M44 had niet mijn keuze voor een rum geweest, ik vindt hem heel neutraal(en ... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @rumo Foutje, M29 Saison van MJ. West Coast zal er als automatisme bijgekomen zijn 🤣 |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist, ik dacht al zo iets, daarom gaf ik een uitgebreide product naam 😉 ken deze niet maar ziet er goed uit. Ik zelf maak alleen rum met een zelf gekweekt gist, ben een beetje in de goed... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @rumo Robbert kijkt mee en zucht nogal vaak wanneer ik bezig ben 😉 . Saison is om meerdere redenen interessant dus draai m eerst zo. |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist, HAHA ik kijk ook mee maar zucht niet(zoveel), ben benieuwt naar jouw resultaat. |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |