Vond forum berichten leuk

RE: Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel

Ik heb net de laatste overhaal gedaan van de amylase graanbrand, gekozen voor een low en slow aanpak met het fornuis op de laagste stand. Ik ben relatief vroeg gestopt, 65% was het destillaat nog wat ...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Nieuwe ketel

@robbert Dank je Robbert! Ben nog maar een beginnende kneus natuurlijk, maar het is me zeker niet tegen gevallen! En ga zeker lekker door met experimenteren! Komt nu een vaatje met 75 liter met melass...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@harryd1969 mooi dat de eerste poging al gelijk zo goed succes is . JA natuurlijk kan zo een ketel enorm veel verschil maken met die andere ketel . Verbaast mij ook totaal niet . Top Harry 👍...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

Vandaag de eerste stook gedaan! Al paar dagen eerder geprobeerd, maar de brander die ik had ontvangen bleek niet echt lekker te functioneren, na een aantal uren bleek het niet genoeg te verwarmen, d...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Paar foto`s van het filteren van mijn whiskey

[img] [/img] [img] [/img] [img] [/img] [img] [/img]

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy

@patbolk gewoon lekker opdrinken of met vanilleijs , noten en fruit er een pruimen sorbet mee maken.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@baukrrhh ja, precies!

5 jaar geleden

@baukrrhh Een kratje beugels is niet zo'n ramp, maar ik vind het erg veel schoonmaakwerk. Beugels van de fles, leertjes van de beugel, alles schoonmaken (vaatwasser inderdaad), ontsmetten en weer te...

5 jaar geleden
RE: Foutje... vlam in de pan

Ik stook met een ketel van 100 ltr.ik gebruik geen pakkingen ik smeer alles dicht met polenta ik stook altijd onder een afdak,mijn gasfles altijd min.2 mrt.van mij af.en ik blijf controleren op lekkag...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@pikketanus, het verwarmen van de cider is een bekende techniek, maar het is niet eenvoudig. Als je zoet en prik in je cider wil hebben moet je op het juiste moment je cider verwarmen tot de juiste te...

5 jaar geleden

@haak exact. Rumo zoekt een zoetmiddel als sorbitol of aspartaam bv (heb zelf geen ervaring met zulke zoetmiddelen) die je toe kunt voegen zonder deze in alcohol kunnen veranderen met gist. Denk als i...

5 jaar geleden
RE: Iets terughoudend maar nieuwsgierig.

@haak mijn kennis is beperkt hoor . blond hè . Ik vergeet veel . Robbert was al vriend van mijn vader . Daarom ken ik hem .

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Gin, Jenever, Aquavit, Absint en andere "botanische" destillaten - deel je recepten

@jujaco je hebt nog uitdaging genoeg dus . Aha een vrouw achter de ketel 2 van de thuis destileerders die ik persoonlijk ken zijn ook vrouw . 1 is als langere tijd bezig en ander nog niet zo lang maar...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Op bezoek

Zo, gisteren een filmpje geupload van het gebeuren: Het was echt een heel gezellige middag, en het smaakt naar meer.

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Iets terughoudend maar nieuwsgierig.

@paolo ik doe alles in simpelheid ik weet ook maar een paar dingen te maken. Ik krijg ook tips en wat hulp om wat te verbeteren van een stoker uit de buurt . apfelkorn , slivovitsj en mede heb ik va...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
Pagina 139 / 147