Vond forum berichten leuk
|
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy Uitspraak (tip) van USA moonshiner Jim-Tom: gooi een hand vol rogge in je mash en je krijgt gegarandeerd goede mash... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek De opbrengst tegen de tijd dat ik weer naar huis ging. De derde batch ruw stook moest er nog in gaan. Was lekker genoeg dat je je afvraagt waarom je nog een fijnstook zou doen. DSC_2336.JPG |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek @baukrrhh Morgen ben ik in Assen... 😁 |
5 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek @baukrrhh ik zit net overr de grens in Duitsland bij Gennep noord Limburg |
5 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek Ik heb een eigen walnoten boom, dus noten in overvloed, heb ook al een walnoten liqeur gemaakt, was nog niet perfect gelukt |
5 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek @baukrrhh Bergen op zoom. Klinkt goed trouwens, waarschijnlijk als ik ooit een ketel koop het eerste wat ik doe. 🙂 |
5 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek @sjefman doppen? Ik knip ouderweds de punt af en ram een gat in onderkant zodat ie snel doorloopt 😉 hekel ook aan doppen |
5 jaar geleden |
|
RE: Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel De vaste delen zakken keurig naar de bodem. Resultaat een lekkere zoete wort met sg van 1050. Weet niet of witte bloem beter kan, maar wat mij betreft is de test geslaagd. In amper 30 minuten. Het is ... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Vergistingemmer @rvdh als je vergelijkt met de chemische troep die we dagelijks via commerciele voeding en drank naar binnen werken dan is een mogelijke verontreiniging door een eerste sugarwash maar peanuts. Schol! |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Vergistingemmer @jaapjanjoost, de alcohol wat uit je ketel komt is ook slecht en dat is toch het meeste van de slechte stoffen die uit je ketel komt. Als je materiaal zo slecht is dat je het met normaal schoonmaakmid... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Vergistingemmer Je kunt de ketel gewoon de 1e keer gebruiken voor consumptiealcohol hoor. Ook het schoonstoken van de ketel is niet nodig. Alles is nieuw. Ik heb nog niemand gehoord die zijn hele 1e run heeft weggeg... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: 1L aquilatra recepten in grotere ketel @stefanjo okee dan is het verwarmen inderdaad het punt . Je moet zorgen dat je temperatuur niet te hoog op loopt dat smaken verbranden . 95 gr is max onderin . Dus zal op de brug iets lager moeten bl... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Mout vervanger @odevie Ja hoor, naar frankrijk is geen probleem. Selecteer dan even belgie en dan bij opmerkingen dat het frankrijk is. Anders berekent hij de dure pakketkosten voor frankrijk, belgie is gewoon 6,95 ... |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @baukrrhh Ik ga eerst even kijken nog welke soort het meest geschikt is voor hetgeen wat ik ermee wil doen. Ik zag bij Pit-Pit ook wat opties nog. Het is nog even in een fase van overwegen, de vorig... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Na het pensioen van Erik was het even tijd om te gaan kijken hoe verder, verder spelen met granen en honing als amylaseleverancier, wachten op iets waar Jan mee bezig is, aantal opties bleven over. ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |