-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Lageren op Hout" – 4 jaren, 7 maanden geleden
In rand zit schimmel .
IMG_20211113_105516605.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Lageren op Hout" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@murmillo openmaken en eerst inspecteren . Dan weet je pas wat er te doen staat. . Deze op foto zie je dat die al paar maanden droog staat . Deze is snel klaar want is weinig aangetast . Dit vat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist met hoog alcohol percentage." – 4 jaren, 7 maanden geleden
@erik22 als je echt voor de wijn gaat en niet voor nog te destileren product. Is een beste keuze de fermentis .UCLM S 325 . Of wanneer je wat hulp wil van gist in bubbels de PR 106 . Ga… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist met hoog alcohol percentage." – 4 jaren, 7 maanden geleden
@erik22 wanneer je met oets meer volume gaat werken in gist ton krijg je met bijna elk gist 490 tot max 510 gr alcohol uit een kilo suiker . Hoog percentage betekent zo veel mogelijk suiker vergisten in zo klein… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@theresa je brengt 2 vaten ?
Ik maak ze wel open en kijk wel even wat nodig is .
Laat zaterdag maar even weten of je ze als nodig is ook opnieuw gebrand wil hebben. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@rvdh Met Authentieke middelen krijg je nog steeds de beste producten .
Wat betreft een vat ( hout ) Is altijd de vraag hoe de kuiper hem heeft afgewerkt.
Maar zal wel goed komen .
Ik zie het sample wel komen .
👍 -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@theresa reconditioneren bedoel je denk ik .
Moet hij uitgeschraapt en opnieuw gebrand worden , of is het en lek ?
Voor jou wil ik wel even kijken Breng zaterdag maar . Ik kijk wel .
( Appeltaart mag mee ,😋😋😋) -
Robbert liked forum post "Lageren op Hout" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Lageren op Hout" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@lambik spoel de doppen even goed af voor gebruik . Wanneer ze net zijn geplukt of gevallen moet je ze zowiezo een antal weken laten liggen voor gebruik . Te vers is niet goed maar gewoon verse doppen zullen evenals… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@rvdh heel veel hobbyisten kopen een vat vullen die met water en gaan zodra het vat niet lekt het meteen vullen met drank. . Maar eigenlijk moet je eerst nadenken wat voor vat van welk hout je gaat gebruiken .daarbij… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@alchemist , @rvdh Een nieuw vat is niet alleen keuze in hout en wat voor invloed het heeft op de drank vaak moet bij in gebruik nemen altijd vooraf nog het vat klaar gemaakt worden . Anders krijg je altijd… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Stookketel zelfbouw" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@rooster helm heeft verschillende doelen , onder andere het is een kamer voor aroma infuus aan alcohol . Plaats voor Verzadiging . En ook een lichte reflux van kookvocht . Ook dient het als een spatbol . ja . De… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@ronpal grainfather is een leuk brouwtoestel maar niet een whiskey still . . De helm is leuk om beetje universeler te werken maar het is consessie tussen apparaten maken . Wil je echt serieus op whiskey storten is een vol… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@ronpal welkom op dit forum. Ook al aan het voorbereiden dus.
En ook beginnen met whiskey dus .
Je gaat ook een whiskey still aanschaffen of een alambiek ? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@bobmeister het rijpen en ademen moet zijn als in een vat. Gebruik je een fles dan gebruik je een prop katoen , stro of hennip vezels om iets te kunnen laten ademen. Waardoor vervelende stofjes ,/ smaakjes uit oxideren Met… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wie kan mij helpen" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@joury in zoek functie rum in toetsen en je vind veel.
Als je ook zoekt op ” ouderwets light body rum ” vind je ook wat foto’s met wat uitleg en tips e.d. -
Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 7 maanden geleden
- Meer laden