-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@alchemist ik heb dit even snel als voorbeeld gemaakt met ananas . Dit geeft snel resultaat . Voor een melasse of mais mout beslag werkt dit prima . Als na gelang de te maken drank accent kun je i.p.v. ananas… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@matson kooksteentjes maakt inderdaad ook iets verschil. Voorbeeld in jip en Janneke taal : Stookwijn van mout en gerst. 1 kilo diastatisch pilsmout . 6 kilo geschroot gerst Vul een grote pan met 21 liter water van 55 graden …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Nu gewoon afgedekt laten staan op kamer temperatuur . Hierdoor zal er in komende 48 uur een gistcolonie ontstaan .
Hieruit kweken tot we een hoge cellen tal zal ontstaan . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Als de warmte goed is zie je al snel activiteiten .
IMG_20211010_155727428.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Doorroeren en afdekken.
IMG_20211010_133213397.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna nog twee lepels patent bloem
IMG_20211010_133010689_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna rauwe honing erdoor roeren
IMG_20211010_132757191.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Toevoegen
IMG_20211010_132721332_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Restanten van ananas ga ik nu gebruiken
IMG_20211010_132613805.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Nog wat water erbij
IMG_20211010_132604379_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Na koken
IMG_20211010_132428981.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Een simpel oude manier van gisting opwekken .
Mout koken in water.
Hoeveelheid water is wat de mout kan opnemen .
IMG_20211010_131634667.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Website met Amerikaanse recepten" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@thekid weet je zeker dat de acetaat lucht nog niet aanwezig was in de stookwijn ?
Meestal is de herkomst al daar aanwezig .
Vaak een fout in vergisting of ook te lang laten staan na gisting voor afstoken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
P.s. De Amerikaanse vorm van absinth is trouwens de simpelste manier om een blanche te maken . maar de bakermat van goede drank is toch europa en het midden oosten . Oude Amerikaanse drank recepten zijn vaak slechte aftreksels …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak gebruik van een kookzak is nooit Verkeerd .
Voor pruimen Stoken is 80 cm zeker niet echt handig . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@matson beginsel voor elke hobby / thuis destilleerder is weten een basis alcohol te maken uit graan . In topic ” Recept voor neutrale graanalcohol gezocht ” vind je voorbeelden. Ja het is zeker mogelijk om een blanche te maken… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak wat heb je voor ketel waarin je gaat Stoken ? En waarom een kolom op de ketel ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak als je stenen onderin doet als soort afstand houder en daar de kookzak oplegt is natuurlijk een goed plan De kookstenen zorgen ook voor meer werveling , verminderen kans op overkoken , geven door zelf langzaam warmte op te… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vlaams Rood" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@wiliam het werken met mout om daar gist oo te kweken is al zeer oud. Deze oude manier om gist te maken was dat men nam ketel water hierin mengde men mout 2 :1 met hop bellen en of men… Read more»
- Meer laden