-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@dirtbag de citroenzuur klopt suiker ongeveer 80 -100 gram en honing ook ongeveer 80 -100 gram
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Jamaica rum essence." – 4 jaren, 8 maanden geleden
Ik heb die essences ook maar gelaten voor wat ze zijn. Maar ik ben nog wel steeds op zoek naar een goed smaak profiel voor de rum. Ik hou van spicy, maar echt het juiste recept voor spiced rum heb… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Jamaica rum essence." – 4 jaren, 8 maanden geleden
@pulle door de decennia’s heen al vaak rum gemaakt ook het Jamaica type. . essances ? Dat spul wil ik niet eens gebruiken (zonde van geld ,tijd en alcohol) Er zijn diverse smaak profielen te maken zonder dat spul van… Read more»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Ah okay. Het ging mij niet zozeer om de kosten, meer om dat ik het leuk vond omdat het mais van de velden hier is. Maar als diervoeder mais mindere kwaliteit oplevert laat ik het lekker voor wat het is… Read more»
-
Stephan liked forum post "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@stephan je gebruikt 3,2 liter per kilo dus dat is niet moeilijk uit te rekenen . Waarom knoeien met diervoer ? Kans op weinig opbrengst muffe smaak eneer kans op ongewenste infectie in beslag . En goede consumptie Mais… Read more»
-
Stephan posted a new topic "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Ik ben druk aan het experimenteren met diverse soorten alcohol. De appels van de appelbomen hier en de pruimen voor de Slivovice staan druk te pruttelen en kan ik volgende week gaan stoken. Nu is er hier achter een mega… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@pikketanus ik verwacht eind sg rond 1000 . Kunnen inderdaad nog eiwitten en andere gomdelen zijn maar ook nog enkele vertakte ketens die niet zijn afgebroken. waardoor sg niet verder zakt. Hangt af van het maischen hoe dat is verlopen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@odevie bakkersgist 70 gr en c70 ongeveer 30 -40 gr
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@odevie het zijn beide breed inzetbare gisten en prima te gebruiken
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden
, inmiddels flink aan het gisten dus nu afgesloten en 18 tot 21 dagen wachten . Dan vinden we de ketels weer en gaan we afwerken .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@pikketanus ik gist nu op het graan dus ik zou een sourmash kunnen maken . Betreft smaak ach het is ” moonshine “. Er zijn mensen die het lekker en drinkbaar vinden. . zie het net als van roggebrood een… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@ahelmons als het met. Eieren schaal niet ietsjes stijgt kun je een beetje calcium carbonaat er in strooien
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@alchemist bourbon is geen whiskey Nick. Het kan ook basis weer wezen voor paar liter cuffs&buttons / southern comfort .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@theresa oo dat topic was weinig reactie dus ik denk dat er weinig animo zal wezen om dieper in te gaan op sourmash.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Gist even uit winterslaap gehaald. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Nu aan afkoelen nog . Maar ook even nog verdunnen noodzakelijk.
IMG_20210926_180435997.jpg -
Robbert liked forum post "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Mout , mais ,rogge , pan , water thermometer en roerstok . Gewoon weer ouderwets em meer en duurder is niet nodig om een Bourbon beslag te maken . Totale tijd 1 u en 55 min . Dan kan het… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@bewust ik zou nu nog geen calcium erbij gooien misschien alleen wat eierdoppen .. de enzym werking gaat wel achteruit maar is nog niet gelijk om zeep met deze waardes
- Meer laden