Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @dirtbag de citroenzuur klopt suiker ongeveer 80 -100 gram en honing ook ongeveer 80 -100 gram

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Jamaica rum essence." – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Ik heb die essences ook maar gelaten voor wat ze zijn. Maar ik ben nog wel steeds op zoek naar een goed smaak profiel voor de rum. Ik hou van spicy, maar echt het juiste recept voor spiced rum heb…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Jamaica rum essence." – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @pulle door de decennia’s heen al vaak rum gemaakt ook het Jamaica type. .   essances ? Dat spul wil ik niet eens gebruiken (zonde van geld ,tijd en alcohol) Er zijn diverse smaak profielen te maken zonder dat spul van…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Ah okay. Het ging mij niet zozeer om de kosten, meer om dat ik het leuk vond omdat het mais van de velden hier is. Maar als diervoeder mais mindere kwaliteit oplevert laat ik het lekker voor wat het is…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @stephan je gebruikt 3,2 liter per kilo dus dat is niet moeilijk uit te rekenen . Waarom knoeien met diervoer ?  Kans op weinig opbrengst muffe smaak eneer kans op ongewenste infectie in beslag .   En goede consumptie  Mais…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan posted a new topic "Mais (voor veevoer)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Ik ben druk aan het experimenteren met diverse soorten alcohol. De appels van de appelbomen hier en de pruimen voor de Slivovice staan druk te pruttelen en kan ik volgende week gaan stoken. Nu is er hier achter een mega…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @pikketanus ik verwacht eind sg rond  1000 . Kunnen inderdaad nog eiwitten en andere gomdelen zijn maar ook nog enkele vertakte ketens die niet zijn afgebroken. waardoor sg niet verder zakt.  Hangt af van het maischen hoe dat is verlopen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @odevie bakkersgist 70 gr en c70 ongeveer 30 -40 gr

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @odevie het zijn beide breed inzetbare gisten en prima te gebruiken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    , inmiddels flink aan het gisten dus nu afgesloten en 18  tot 21 dagen wachten . Dan vinden we de ketels weer en gaan we afwerken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pikketanus  ik gist nu op het graan dus ik zou een sourmash kunnen maken . Betreft smaak ach het is ” moonshine  “.  Er zijn mensen die het lekker en drinkbaar vinden. . zie het net als van roggebrood een…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @ahelmons als het met. Eieren schaal niet ietsjes stijgt kun je een beetje calcium carbonaat er in strooien

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @alchemist bourbon is geen whiskey Nick.  Het kan ook basis weer wezen voor paar liter cuffs&buttons / southern comfort .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa oo dat topic was weinig reactie dus ik denk dat er weinig animo zal wezen om dieper in te gaan op sourmash.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Gist even uit winterslaap gehaald. .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Nu aan afkoelen nog . Maar ook even nog verdunnen noodzakelijk.
     IMG_20210926_180435997.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Mout , mais ,rogge , pan , water thermometer en roerstok . Gewoon weer ouderwets em meer en duurder is niet nodig om een Bourbon beslag te maken . Totale tijd 1 u en 55 min . Dan kan het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @bewust ik zou nu nog geen calcium erbij gooien misschien alleen wat eierdoppen .. de enzym werking gaat wel achteruit maar is nog niet gelijk om zeep met deze waardes

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 12 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens