-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Temperatuurvoeler plaatsing i.v.m. lekken en temperatuur" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Dag Jos. Hij hoort er helemaal in. Dus gewoon zo ver mogelijk. Een klein randje teflontape/loodgieterstape er onheen en je zou geen lekkage meer moeten hebben.
-
Robbert liked forum post "Rummash gestopt met gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rummash gestopt met gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@thetis sg moet een getal tussen 980 en 1100 wezen . Ik denk dat je een brix waarde van 15 % .aangeeft .zou dus sg van ongeveer 1060 zijn . Ja het kan even haperen in vergisten .wanner alle zuurtstof… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@freestyledaan hoeveelheid suiker en type gist . Kristal suiker is voor gist wat zwaarder werk dan een omgezet suiker .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@pikketanus de rookmout heb ik gedroogd op rook van turf en veenmos. De geroosterde mout is met zeef dichter op de smeulende turf gedroogd en daarmee geroosterd
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@freestyledaan als sg dobber onderogaat tor inderdaad 1000 . Kun je afstoken is gisting voorbij
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 9 maanden geleden
@knooier armoede vroeger slecht aan product kunnen komen en nu is het een ” traditie ” folklore en er zijn mensen die het schijnen lekker te vinden .
-
Robbert posted a new topic "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 9 maanden geleden
Een sourmasch is momenteel bekend uit de gehypte wereld van moonshiners op youtube en t.v. Ik ben niet een voorstander van hergebruik van restanten om maar goedkoop een alcohol met wat smaak te maken . Maar er zijn mensen die… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@freestyledaan controleer SG ! En controleer of er nog gisting is . Het gebubbel in waterslot is geen indicatie op verloop gisting . Waterslot ontluchter / stank afsluiter en voorkomt dat er ongedierte in ketel komt maar is geen indicator… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@theresa Ja stapt nu echt in schoenen van jou vader . Of Heb je Discovery gekeken . Er zijn een paar verschillende methoden om sour masch te maken . Je kunt een goede drinkbare bourbon achtige drank maken , en… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten en suikers" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@duinstoker , mangrove jack westcoast. Fermentis M1 , redstar dady
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten en suikers" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@hannabis het is wat uitgebreider inderdaad maar het is ook de manier waarop ik dit zelf al 40 j doe als ik een smaak neutraal wil . En inderdaad als je deze volgt en dus ook gewoon even de tijd… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "op den goeden weg ….." – 4 jaren, 9 maanden geleden
@maartn framboos en kruisbes zijn minder om geschikt om door vergisten en destileren er een likeur uit te maken . Beter om deze in alcohol te macereren . Wilde bramen kun je prima vergisten de kweek bramen beter macereren. Voor… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal," – 4 jaren, 9 maanden geleden
@theresa @Roy-spierings is zeker welkom om hier eens te komen kijken en ook mijn whiskey’s te proeven.
Alleen heb ik dit jaar niets ” opstappel ” staan afgezien van Een tiny likeurtje.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Als er al ervaringen zijn met de molens en persen vind ik het leuk om te horen. Er zijn er aardig wat de deur uitgegaan maar ik hoor nog geen feedback. Iemand…..? Ben best wel benieuwd 🙂 Ik hoop dat… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Misbruik van mijn Alquitara op een paal .." – 4 jaren, 9 maanden geleden
@bewust haha prachtig! Ladder erbij 😄
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "op den goeden weg ….." – 4 jaren, 9 maanden geleden
@maartn welkom . Aardbeien hebben van zichzelf een vrij fragiele aroma . De pulp kun je daarom het besten ondanks dat de suiker waarde van aardbeien tussen 3 tot 10% zo puur mogelijk houden. Weinig of geen suiker toevoegen en… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Misbruik van mijn Alquitara op een paal .." – 4 jaren, 9 maanden geleden
@bewust filmpje is denk ik te groot. Kun je geen linkje naar youtube posten?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@freestyledaan als gisting langer dan 48 u bezig is geen water meer toevoegen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@freestyledaan je kunt de pulp uitpersen maar dat hoeft niet . Er zijn recepten waarin Suiker toevoegen staat maar in principe een weinig suiker gebruiken maakt betere smaak . De hoeveelheid water hangt af van hoeveelheid product in vat …. Read more»
- Meer laden