Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Temperatuurvoeler plaatsing i.v.m. lekken en temperatuur" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Dag Jos. Hij hoort er helemaal in. Dus gewoon zo ver mogelijk. Een klein randje teflontape/loodgieterstape er onheen en je zou geen lekkage meer moeten hebben. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Rummash gestopt met gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rummash gestopt met gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @thetis sg moet een getal tussen 980 en 1100 wezen . Ik denk dat je een brix waarde van 15 %  .aangeeft .zou dus sg van ongeveer 1060 zijn . Ja het kan even  haperen  in vergisten .wanner alle zuurtstof…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @freestyledaan hoeveelheid suiker en type gist . Kristal suiker is  voor gist wat zwaarder werk  dan een omgezet  suiker .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pikketanus de rookmout heb ik  gedroogd op rook van turf en veenmos.  De geroosterde mout is met zeef dichter op de smeulende turf gedroogd en daarmee geroosterd

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @freestyledaan  als sg dobber onderogaat tor inderdaad 1000 .  Kun je afstoken is gisting voorbij
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @knooier armoede vroeger slecht aan product kunnen komen en nu is het een ” traditie ”  folklore en er zijn mensen die het schijnen lekker te vinden . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Een sourmasch is momenteel bekend uit de gehypte wereld van moonshiners op youtube en t.v.  Ik ben niet een voorstander van hergebruik van restanten om maar goedkoop een alcohol met wat smaak te maken .  Maar er zijn mensen die…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @freestyledaan controleer  SG ! En controleer of er nog gisting is .   Het gebubbel in waterslot is geen indicatie op verloop gisting . Waterslot ontluchter / stank afsluiter  en voorkomt dat er ongedierte in ketel komt maar is geen indicator…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa Ja stapt nu echt in schoenen van jou vader  . Of Heb je Discovery gekeken . Er zijn een paar verschillende methoden om sour masch te maken .  Je kunt een goede drinkbare bourbon achtige  drank maken , en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten en suikers" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @duinstoker , mangrove jack westcoast.  Fermentis M1 , redstar dady

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten en suikers" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @hannabis  het is wat uitgebreider inderdaad maar het is ook de manier waarop ik dit zelf al 40 j doe  als ik een smaak neutraal wil .  En inderdaad als je deze volgt en dus ook gewoon even de tijd…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "op den goeden weg ….." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @maartn framboos en kruisbes zijn minder om geschikt om door vergisten en destileren er een likeur uit te maken . Beter om deze in alcohol te macereren .  Wilde bramen kun je prima vergisten de kweek bramen beter macereren. Voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal," – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa @Roy-spierings is zeker welkom om hier eens te komen kijken en ook mijn whiskey’s te proeven.  
    Alleen heb ik dit jaar niets ” opstappel ” staan  afgezien van Een tiny likeurtje. 
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Als er al ervaringen zijn met de molens en persen vind ik het leuk om te horen. Er zijn er aardig wat de deur uitgegaan maar ik hoor nog geen feedback. Iemand…..? Ben best wel benieuwd 🙂 Ik hoop dat…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Misbruik van mijn Alquitara op een paal .." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @bewust haha prachtig! Ladder erbij 😄

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "op den goeden weg ….." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @maartn welkom .  Aardbeien hebben van zichzelf een vrij fragiele aroma  . De pulp kun je daarom het besten ondanks dat de suiker waarde van aardbeien tussen 3 tot 10% zo puur mogelijk houden. Weinig of geen suiker toevoegen en…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Misbruik van mijn Alquitara op een paal .." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @bewust  filmpje is denk ik te groot. Kun je geen linkje naar youtube posten?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @freestyledaan als gisting langer dan 48 u  bezig is geen water meer toevoegen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @freestyledaan je kunt de pulp uitpersen maar dat hoeft niet . Er zijn recepten waarin Suiker toevoegen staat maar in principe een weinig suiker gebruiken maakt betere smaak . De hoeveelheid water hangt af van hoeveelheid product in vat ….   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 18 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens