Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix  wel vreemd inderdaad. Normaal heeft de Classic 8 na 4 dagen alles al droogvergist. Begint normaal met 1 uur al te pruttelen. 
    Hele zakje gebruikt?
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix  carbon idd tegelijk met de Classic 8.  Maar meet je SG, dan weet je het zeker. Classic 8 begint meestal al binnen een uur.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Weet je het zeker dat er niets gebeurd of kan er co2 langs de rand ontsnappen? Dat horen we namelijk regelmatig voorbijkomen. Nog niet eerder gehoord dat Classic 8 niet wil opstarten. Ruik eens aan de wash, of hou er…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Hey Pulle, Zolang er gistactiviteit is laat je het staan. Dat kan 2 maar ook 4 weken zijn. Normaal kun je met een hydrometer meten of al je suiker vergist is. Maar in dit geval is er zoveel suiker gebruikt…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle allea moet wennen en komt vanzelf goed.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @vinnies overhevelen of scheppen in ketel met kookzak . onderste drap laagje laat je achter .
    En zo stook je het af 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    En vanaf nu het deksel gesloten laten. Geen zuurstof er meer bij laten komen tot het moment van afstoken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle het zal misschien viets werken maar met zoveel druk oo gist is er ook veel vuil uitstoot . Giat stoot immers niet alleen co2 en ethyl uit maar nog diverse andere stoffen .  Ook al heb je suikers er…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Inderdaad als er 10 kg  suiker op 25 liter zit zal het nooit werken. 
    Een SG van 1100 of daarboven is voor de meeste gisten niet wenselijk.  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Druk opbouw in Alambiek ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @weaver 2 dagen stoken ? Hoe groot is die ketel ? Is de thermometer wel goed ?   Voor een smaak arme alcohol moet temperatuur op de brug 78,3  graden zijn.  . De uitstroom snelheid zou dan een minimaal straaltje zijn…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Waar Still Spirits Classic turbo gist te koop in Belgie/Duitsland" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @fredericus2021  gist is niet verboden hoor. Succes! Mischien is er iemand in de buurt die nog wat over te nemen heeft 😉

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Waar Still Spirits Classic turbo gist te koop in Belgie/Duitsland" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Als Brouwland het niet heeft nergens. Is fysiek afhalen echt nodig? Wij sturen dagelijks naar België.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    (bericht geupdate)

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle controleer eerst of er nog gisting is . Door ruiken , kijkem of er in vloeistof kleine belletjes zijn.  Co2 detector of met een lucifer boven oppervlakte houden . Gaat vlammetje uit is er ontstijgen van co2 dus gisting….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle kan zelfs bij het rubbertje zijn van de stankafsluiter mee in deksel zit . Die dingen hebben vaak kleine gietrandjes of zijn niet glad rond waatdoor ze niet goed afsluiten.  Maakt niet uit maar daardoor kan het zijn dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle weet je zeker dat er geen gisting is.  Zie je belletjes in de vloeistof of heb je gerokembof andere test gedaan. Die waterslotjes zijn geen indicator of gist melders. Het zijn stank afsluiters . Dat ze borrelen is bijkomstigheid…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle ik probeer te antwoorden maar m’n tablet loopt steeds vast. Heb al 2 x een heel verhaal getypt…. wil je anders even een mailtje sturen? Dan antwoord ik je straks op de zaak even.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Ik denk dat er veel te veel suiker inzit. Daar kan de gist niets mee. Kun je je SG meten?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Beginner" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @thetis t500 is leuk om inderdaad alcohol mee te stoken maar voor dranken op smaak is de Alambiek gewoon  veel beter. Het is maar een klein deel van dranken die je uit hoog percentage alcohol maakt maar voor werken Met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Beginner" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @thetis er staan nog een aantal filmpjes op de site  . Misschien leuk om eens te bekijken . Zie topic alle tiny alquitara en demo

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 23 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens