-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en." – 4 jaren, 10 maanden geleden
@josbos er staan wat filmpjes op YouTube hoe je dat ding moet schoonmaken .
https://youtu.be/CJ9xT1-uI20
De zadels waren die helemaal blank na reinigen ?? En voldoende gespoeld waardoor geen zuurresten zijn achter gebleven ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Licor hulp gezocht! Recept!" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@knooier Je kunt een maceraat maken en ook een vergistingen maar houd dan eigenlijk altijd rekening met het sorbine en benzoëzuur in bessen ! Deze remmen gistende werking ! (Even invriezen maakt Ze minder bitter en even 15 min koken… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimenwijn op premium wijngist." – 4 jaren, 10 maanden geleden
@sammy dat adres is leuk maar voor bier beslag uitgaande van min . Voor een beslag. Voor destilleren kun je beter hoger pitchen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@uridium ook Nederlands product wordt er gemaakt maar hoofdzaak is Frans uitbesteed product daar door kon er ook een paar ton geïnvesteerd in nieuwe ketels en bedrijf doorstarten
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en." – 4 jaren, 10 maanden geleden
@josbos heb je langdurig een kolom van rvs gevuld met koper in sterk zuur laten liggen ? Dat is niet verstandig zeker niet als de verschillende metalen in contact komen . Hierdoor krijg je erosie waarbij niet alleen koper maar… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@uridium en ondanks alles wordt er hier in Nederland met toestemming /auspiciën cognac en Armagnac geproduceerd wat ook onder merk wordt verkocht . Gewoon uitbestede productie . Grondstoffen komen uit de streek en worden hier op echte charantaise en Alambiek… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimenwijn op premium wijngist." – 4 jaren, 10 maanden geleden
@sammy waaromet luchtpomp extra lucht. Kraanwater bevat voldoende zuurstof. Je brengt gisting niet opgang . Gist werkt anaerobe !! Met veel zuurstof krijgt je alleen deling van Cellen en extra uitstoot van azijnzuur . Als je de c51 gist hebt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Omgekeerde destillatie ????" – 4 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Omgekeerde destillatie ????" – 4 jaren, 10 maanden geleden
Dit staat in het stookbookje
IMG_20210808_162744772.jpg -
Robbert liked forum post "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@ahelmons wijnsteenzuur , citroenzuur of fosforzuur mun je ph mee verlagen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@ahelmons calcium carbonaat of wat natrium bicarbonaat
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@ahelmons je proberen niet onder de 4,2 zien te komen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@ahelmons nee niet doen ! Als je kraan water gebruikt zit er voldoende zuurstof in .
Veel zuurstof laat je gist wel delen maar weinig omzetten naar alcohol . Maar !! Wel uitstoot van o.a. meer azijn zuur. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "gistsoorten en toepassingen" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@odevie wanneer je een diastatisch mout hebt hoef je geen amylase te gebruiken . Mout bevat meerdere enzym en daarnaast coenzymen en aminozuren. Amylase uit fles of zakje gebruik je als je te kort komt aan enzym of niet vertrouwen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "mede" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@ruud1 In boek staat 0,5 tot 3 gr per liter . Dat is inderdaad wat een variabel antwoord .
Hou 2 gram aan als de munt goed vers is . -
Robbert liked forum post "mede" – 4 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@haak is mooi dat hij goed staat te gisten maar probeer inderdaad wat stabieler in temp te houden . Minder kans op giststress.
En als je rond 20 gr aanhoud gist het iets trager en is beter voor smaak vorming . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden
@haak zou niet mijn erste keus in gist wezen maar het is een prima gist ervoor . Ook al kan het gist tussen vrij laag 15 tot rond 28 graden goed werken zou ik adviseren zo veel mogelijk rond de… Read more»
- Meer laden