Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "tomatenpuree als voeding, vanwaar de aversie?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @pikketanus inderdaad DAP is prima voeding goed te Doseren . Alleen  overdosering kan iets probleem geven .
    En inderdaad waarom zou je wel tomatenpuree gebruiken . Zeker als je tevoren al weet dat het uit de moonshiners hoek weg komt ..
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "tomatenpuree als voeding, vanwaar de aversie?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mcjas tomaten puree heeft veel smaak , veranderd sterk ph , de vervuiling zoals kleurstof is slecht uit je materiale te krijgen en  lycopeen  heeft invloed op bindingen en daarom extra smaakvorming die je niet wil . Het is een…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Even voorstellen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner hou er wel rekening mee dat met rijping en oxidatie o.a ook bepaalde smaken weer lichter worden en. verdwijnen. .dus als net de smaak er in zit kan het nog niet zwaar genoeg zijn om body te houden .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @rumo beetje erg voorzichtig . Jonge drank zal in vorming makkelijker smaak opnemen dan as het langer staat . Dus wanneer je toevoegd en na kortere tijd het verweiderd krijg je mooiere warmere smaak dan wanneer het langer duurt met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner Er is ook niet een vast gewicht voor snippers . Er zijn tientallen soorten snippers en er zit ook verschil in uit welk deel van de stam komt het hout , hoe is het gedroogd , grote van de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Geen gespetter tijdens destilleren" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @medemaker de ” echte. ,Moonshiners ” / drank kneiers   in US gebruiken een penis botje van eekhoorn.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "gedistilleerde alcohol 94% toevoegen aan stookwijn" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @shelby197888.  Wanneer je met een slechte smaak een goede besmet is er kans dat je de goede batch meer of vaker dan noodzakelijk moet bewerken .
    En kan op daardoor meer verlies

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner gewoon zo laten staan .  De waas bezinkt vanzelf.   Uiteindelijk het moet toch nog hele tijd staan voor het klaar is . 
    Wil je het toch klaren . Gebruik dan wat vislijm .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mout gaat drijven" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @cosmoscar graan en mout met veel kaf en blies krijg je een drijvende koek.  Kaf is als hout resten .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "De kogel is door de kerk." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ener het maken van zuivere alcohol is zelfs al meer dan 500 jaar bekent . Het gebruik van houtskool is niet een gewoon onderdeel van het maken van zuivere alcohol maar een gevonden als oplap middel van niet goed gestookte…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water is blauw in de ketel na voor koken." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ericshine als je eerst met vaatwasmachine reiniger de ketel doet haal je de aanslag van eiwit en dergelijke weg . Daarna vul je 50 li met water en 2 liter schoonmaak azijn .   Je kunt ook eerst een nacht laten…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    2 uur is een prima tijd bij 12,5 liter over halen .   De snelheid zal per ketel zeker wel  verschillen.   Inhoud. , Oppervlakte van vloeistof , temperatuur ,. Terug condensatie en condenstatie oppervlakte. ,  De inhoud/ grote van helm en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @willemv dode gistcellen zakken direct.  Dat duurt geen week.  Bij normaal overhevelen blijft er een klein laagje achter in gist vat.  Het eventueel nog aanwezige beetje zal bij een goedwerkende ketel achter blijven en niet het destilaat in de weg…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @willemv heb je naast die turbo gist extra gistvoeding gebruikt ? Ook 2 zakjes turbo gist ?  Turbo gist zit over vol met voeding .   Diamoniumfosfaat kan door verhitten ( uiteenvallen in een Amoniak en andere stoffen . Dat kan…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "In een keer een vaatje whisky vol stoken – ketel advies" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hoentie  het is kwestie van plannen . Soms heb je meerdere dagen ergen voor nodig . Ik neem aan dat een jaar meerdere zaterdagen heeft .   Ik heb een vat van 10 liter vol staan die staat al enige jaren…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "In een keer een vaatje whisky vol stoken – ketel advies" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hoentie p.s . Waarom wil je zo snel ? Op 1 zaterdag klaar ? 
    Je levert daarmee op heel veel in.
    Snelste methode is even langs gall & gall 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner prijs en kostprijs gewoon niet naar kijken . Het gaat om eigen beleving en smaak . Mensen die willen besparen gebruiken suikeralcohol en essances . Maar dat is meer voor goedkoop een alcohol buzz krijgen met iets wat ergens…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner voor en naloop delen toevoegen kan iets toevoegen maar is ook risico nemen . ( In run scheiding iets ruimer nemen is mogelijk  daarvoor is beetje goed ontwikkelde smaak herkennen wel een must )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner ik begrijp jou keuze. Grootste nadeel van elektrisch is ook dat de reactie snelheid van temperatuur verhogen of temperen trager is dan een gas vlam . 
     

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens