Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss betreft titels voor beginners boekjes zou ik niet iets weten . 
    Maar veel vind je hier wel op forum. . en je mag altijd een persoonlijk berichtje sturen met vragen . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss het oude verhaal zie ik . 8 kilo suiker op 25 liter  en turbo gist .  ( Voor snel zoveel mogelijk alcohol krijgen prima . Maar snel en veel is kwantiteit maken en geen kwaliteit . Probeer volgende keer…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss wat heb je  gebruikt voor beslag te maken waar je  de alcohol uit hebt gestookt ?? En heb je alleen op volume scheiding gemaakt ?  Je zegt 100 ml ? Je kunt namelijk ook niet uitsluitend van volume uitgaan. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Eerst met afwas sopje  daarna Schoonmaak azijn en naspoelen met water

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @shelby197888 ik heb ze bij een aquarium winkel wel gehaald. Ik gebruik zowel de strips als  een digitale . Maar wat jij ook zegt die digitale doet het nooit of batterij zijn leeg als je het nodig hebt . Electrische…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner de binnenkant moet zeker tussendoor gereinigd worden .zeker als je ouzo ( anijs “) en rum erdoor hebt gehaald .  (Patina kun je ook krijgen door na zuren de ketel met een mengsel van zout , citroen zuur en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @shelby197888 Elke vergisting zal naar eind iets afvlakken . Betreft de vraag over de hoeveelheid van  het toevoegen van middelen om ph te verhogen of verlagen kun je niet van een regel uitgaan als ik een theelepel toevoed srijgt het…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner red oak wil nog wel eens bij interieur bouwers van boten te vinden fijn.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner Een goed begin .,👍👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner met de GW komt het vast goed . 
    Ja daar zal zeker een heel andere smaak en geur van de GW komen.
    Werken met verse producten blijft toch de manier om een goed product te maken. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @notna Wat ik ervan vond was dat zalm gerookt met limoen en piment in een secondair vat / thumper / kruidenbox wordt geplaatst en de vodka daarover wordt overgehaald .  Naar het schijnt wordt na destilatie de vodka nog enige…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner absoluut niet bizar. Er worden diverse producten wel gebruikt hetzij gemacereerd maar ook via een secondair wel gestookt .
    Zelf zalm in vodka is niet vreemd.
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "gistsoorten en toepassingen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ruud1 meestal gebruik ik eigengemaakt gist  zeker bij een rum of meer finesse in een whiskey . Bij fruit idem zelfgemaakt.  Bij Suiker bakkersgist of redstar dady of fermentis c70 . Verdere graan vergistingen zelf gemaakte  of ook de redstar…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @nolletje  sodium bicarbonate is prima . Probeer PH rond of iets boven 4 ,2 te krijgen . Dan zal het gist waarschijnlijk ook weer beter oppakken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @nolletje dat ph is te laag ! . Je moet deze zeker even aanpassen .
    Dat breng je omhoog door calsium carbonaat toe te voegen of iets natrium bicarbonaat .
    Wat is de themperatuur waarbij je gist ton staat ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hansvdlaar gebruik van tomaten puree is een van Amerikaanse slechte moonshiners afkomstig gebruik om goedkoop met iets voorhanden middel toch een soort voeding te geven . Naast verkleuren van je materiaal verander je negatief het ph en je voegt allerhande…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hansvdlaar Na vergisten zijn er in de mash diverse stoffen aanwezig naast water en alcohol . Deze kunnen gaan binden , ontbinden , verdampen , andere stoffen aantrekken . Esters En acetaten kunnen vormen. Gistresten en andere stoffen  kunnen ontleden. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo!" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @empirical 60 liter betekent vulling van 40 liter . Wanneer je bijv whiskey zou maken zou je  bij 4liter eind product een begin van 36 -38 liter stookwijn hebben . 
    Dan is 60 liter dusniet zo groot . 

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

  • zoef

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens