-
Stephan liked forum post "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan liked forum post "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss je kunt ze alle samenvoegen en dan afstoken met maken van Scheiding voor en naloop
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden
@rein al aantal jaren geleden werd het voor fish tanks afgeraden na onderzoek en later ook in voedings industrie . je kunt er een heel stuk over vinden zelfs op internet. CHEMISCHE VEILIGHEID do, 05/02/2009 – 01:00 — Peter… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden
@rein polycarbonaat is niet geschikt en wordt tegenwoordig ook niet meer als voedsel veilig gezien .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@peet bij te hoog ph kunnen schimmel infecties gemakkelijk ontstaan .te laag ph slechte trage gisting en kans op te veel acetaat vorming . Te trage gisting dan is er weinig co2 dus aan oppervlakte weinig bescherming tegen zuurstof en… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@peet het kan begin van kaam zijn . Of een begin van een schimmel infectie .
Te veel zuurstof aan oppervlakte kan oorzaak zijn .
Hoever ben je in de vergisting en wat is het PH ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@peet heb je een betere foto ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss als je normaal stookt zal percentage iets stijgen en je verlies zal niet groot zijn .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss inderdaad na elke run spoel je de ketel .
en voolroop scheiden zal nu evengoed nog eens moeten maar die zal zeker maar klein zijn .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss als je stookt voor een basis alcohol dan moet je altijd deze een 2e keer stoken . Maakt niet uit met wat voor ketel je werkt . Je kunt in eerste overhaal scheiden van voor en naloop maar in… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden
@rein altijd zorgen dat er geen direct contact is tussen 2 verschillende metalen. Bijvoorbeeld pakking . Ja bij hoge zuren en koper in een t500 of grainfather zou het problemen kunnen geven ! Statische electriciteit , slechte aarding versnelt dit… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overhevelen lukt niet" – 4 jaren, 11 maanden geleden
Als het slangetje uitgeschoven valse lucht trekt wil ik er bij de volgende bestelling wel een nieuwe bijstoppen hoor, even aangeven in het opmerkingenveld en we regelen het 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "medemaker" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@theresa de 30 liter is reeds weg . De 50 liter gebruik ik voor mijn laatste ketel die nu nog staat te vergisten dan gaat de 50 liter weg . En de grote gistton zijn inmiddels op de stortplaats terecht… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss . Er is vorig jaar sprake geweest betreft een workshop te houden. Vanwege het corona gedoe is dit allemaal beetje in vergetelheid geraakt . Misschien moet het weer eens opnieuw worden bekeken of er voldoende animo is. Ik zie… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss een overhaal is het opnieuw Destileren / stoken .De vloeistof verwarm je en de damp gaat via brug naar opvang . officieel heet dit overhalen . Inderdaad is het misleidend dat er gezegd wordt dat er geen voorloop en… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen likeur volgens recepten 1936" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@pikketanus in 50 gr tinctuur zit 30 gr bittere amandel 0,5 gr olie , gr 29,5 alc 80 %
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@jostheboss hoeveelheid voorloop en naloop hangt af van kwaliteit van product dat je verstookt en is niet een standaard maat voor. . Voorloop zal je op geur smaak , helderheid moeten doen . Naloop kun je het beste uitgaan dat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kleur" – 4 jaren, 11 maanden geleden
@psycat met potstill op themp van ongeveer 88-92 geaden opnoeuw overhalen is de meest efficiënte methode.
Het kan ook chemisch maar dat is beetje secuur werkje - Meer laden