Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kleur" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Rood: bietjes, frambozen, rode kool, rode rozen, roosbottel
    Blauw: blauwe viooltjes, chicoreibloem, bosbessen
    Groen: spinazie, thee, lievevrouwebedstro
    Geel: indische kers , teunisbloem, goudsbloem
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Ha, kijk… Dat is verhelderend 🙂 ! Als ik het zo hoor kan ik er beter gewoon jam van maken 🙂 !
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @alchemist je kunt aardbeien wanneer je het neutraal wil houden zonder suiker het best in alcohol maceren en dan filteren of als maceraat afstoken .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Even keuren…." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Ziet er goed uit. Wat heb je voor kruiden toegevoegd om hem spiced te maken? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @vinnies je wash is niet ” schoon ”  je hebt naast alcohol en co2 nog gistresten , resten van de voeding , en naast ethyl produceert gist nog diverse andere bijproducten zoals zuren andere alcoholen , zouten , vetzuren ,…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan posted a new topic "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Hoi,  Ik heb hopelijk binnenkort eindelijk weer tijd om wat te stoken na een verbouwing die gruwelijk uit liep. De mash met druiven voor de slivovice heb ik niet eens gestookt maar zo de beek in gegooid omdat die net…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @vinnies Wanneer je stookt lunne6n er nog smaakjes en geurtjes aanwezig zijn   door meerdere keren het over te halen zal de geur en smaak steeds neutraler worden . Maar let wel op dat je voor en naloop miet scheiden in…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "(opnieuw) Hallo" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @vinnies zurig als schraal bier is prima .
    Geuren als lijm , aceton , zwavel , aardappel , klei zijn niet goed .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "De evolutie van het Stookforum" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ithebreather hm, dat vind ik een goede suggestie! Ga ik eens naar kijken 🙂 !

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "(opnieuw) Hallo" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Jeneverbessen: Kneuzel, wellen of heel laten?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even keuren…." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner proost !

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Even keuren…." – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "(opnieuw) Hallo" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @beusdekom ik heb inderdaad een paar ketels wat aangepast wat zeker de smaak omhooghaalde . Maar ik moet wel zeggen als je nog geen t500 alambiek hebt kun je ook kiezen om een alquitara of een gewone Alambiek ketel erbij …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @alchemist met dat soort omschrijving kun je niet veel inderdaad .
    voor de GW moet je zo weinig mogelijk toast hebben en dan zou je naar kleur van hout moeten kijken. . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    Heeft van de kooy in Jubbega niet dergelijk hout of misschien in snippers ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @mccorner aangenaam fris zurig  ( bierachtig ) is wat je wil . Acetaat vorming is er in principe altijd het gaat erom dat het niet doorslaat . Je merkt het al snel aan de geur bij iets ” doorslaan “…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens