-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 5 jaren geleden
@uridium hier bij mij staan de juracon en colombard ranken nu tot dakgoot hoogte . Deze druivensoorten zijn echte cognac soorten . Hopen dat ze dit jaar goed dragen dan zal ik ook weer eens ouderwets bezig . ( Hoewel… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 5 jaren geleden
@vinnies er kunnen geur , kleur , smaak , concerverings middelen en eventueel in wijnen sulfiet en cyaniden inzitten. en ook hogere methyl waardes . Je gaat met destileren concentreren en je krijgt bepaalde stoffen zonder hulpstoffen niet weg met… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 5 jaren geleden
Let wel op wat er in de wijn aan stabilisators en concerverings middelen zit . Goedkope wijnen worden vaak als concetraat verscheept en bij andere bottelarijen weer aangevuld met water . Deze wijnen zijn dan ongeschikt voor destilatie . Je… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden
@mccorner meeste mensen hebben het meestal over maar een aantal enzymen alfa en beta Amylase, protease,beta glucanase.maar niet over de coenzymen.Een aantal coenzymen zijn ook mineralen en vitaminen. Deze ondersteunen de enzymen werking.Denk aan ;Vit b3 ,b3,b1z,NADP, ascorbinezuur,thetrahydrofolzuur.Het gebruik van mineralen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden
@mccorner wanneer je het mout aandeel verhoogt heb je alle enzymen voldoende aanwezig .
Maischen op 45 , 55 , 65 en 72 graden. -
Robbert liked forum post "Eerste keer een soort van Whisky" – 5 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden
en nu alles op de fles verder laten rijpen. . De gold is nu naar een week er ook mooi in naar boven gekomen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe leiding inwendig reinigen?" – 5 jaren geleden
@erik22 inderdaad kun je dat in een oplossing gebruiken .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe leiding inwendig reinigen?" – 5 jaren geleden
@erik22 azijnzuur of citroenzuur is prima hiervoor.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste keer een soort van Whisky" – 5 jaren geleden
@nafets ik kan sat moeilijk beoordelen oo afstand. .
Maar je kunt er ook soda door roeren. En dan stoken . En kijken of er bruilbaar alcohol uit komt .
Misschien in 2 x overhalen voor een jenever. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste keer een soort van Whisky" – 5 jaren geleden
@nafets de dobber kaat zien dat er geen suiker meer zou wezen . Het kan wezen dat er een explosieve gisting is geweest door misschien een infectie . een ph van 4 is voor laag maar gist zou het wel… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe leiding inwendig reinigen?" – 5 jaren geleden
Kurkje in een kant. Aan andre kant vullen met zuur en daarna spoelen. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren geleden
@patbolk. Deze drank is ouderwets warm! gemacereerd in de ketel en daarna afgestookt .
Dus ketel vullen met alcohol en kruiden. Dan op 55 graden 4 a 5 uren verwarmen . Daarna af sluiten en overhalen . -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden
@mccorner hij hoeft niet snel te draaien, het gaat alleen om de kracht. Is het te zwaar voor de Makita? Ik vergeet hem steeds mee naar de zaak te nemen, wilde het ook even testen 🙂
-
Robbert liked forum post "kan iemand me de papegaaiebek uitleggen?" – 5 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kan iemand me de papegaaiebek uitleggen?" – 5 jaren geleden
@fredje een parrot is een gadget waarmee je altijd te laat bent om een goede scheiding te maken. . verder wel grappig alleen tijdens hart opvang
-
Stookforum liked forum post "Parterschap BBQ Pitmaster Comunity & Stookwinel" – 5 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste keer een soort van Whisky" – 5 jaren geleden
@rumo ooit ben ik eens begonnen met whiskey maar met notities van destileerderij waar ik rond liep . Na duizenden liters in die tijd en 10 tallen thuis en nu ook in de kelder vind ik het geen uitdaging meer… Read more»
-
Stookforum liked forum post "Parterschap BBQ Pitmaster Comunity & Stookwinel" – 5 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Brander" – 5 jaren geleden
@bert-jan 6 kw industrie / wokbrander.
- Meer laden