Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden

    @nafets dat is altijd goed hoor, niet te fijn en niet te grof.later kun je eens kijken bij verschillende graansoorten wat wordt aangeraden. P

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Maïs gaat ook lekker 🙂
     IMG-20210616-WA0011_resized.jpeg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "kan iemand me de papegaaiebek uitleggen?" – 5 jaren geleden

    Hoi Fredje, je link werkt niet wegens de spambeveiliging. Links kun je pas plaatsen als je een aantal berichten hebt meegedaan op het forum. Ik meen 5 berichtjes. Je bedoeld de parrot neem ik aan. Je laat je alcoholmeter er…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    @nafets Leuk, ziet er goed uit! Werkt hij net zo goed als hij er uit ziet?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren geleden

    @patbolk de naam die men in 1813 in het boek gebruikte was Extract D’ Absynthe .
    Per liter alcohol 
     35 gr alsum 
    6 gram Curaçao schillen .
    12 gr anijs zaden .
    En ba Destilatie wordt er aangelengt met suikersieroop .
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 5 jaren geleden

    Leuk! Ben heel benieuwd naar rum met Saisongist 🙂 lekker hoog gepitched, mag ook wel met hoog SG.  Saisongist past goed bij deze warme dagen. Net als de Kveik. Zou geen last mogen hebben van dergelijke warme zomerdagen.
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren geleden

    @patbolk. Hangt wat af van hoeveelheid . Maar een 3 weken ongeveer   als de  kleur mooi brons is  proef je even en de smaak mooi rond is  . Filter je het  .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Kersen stoken ?" – 5 jaren geleden

    En zoek maar eens op het grote Kirsch topic! Lekker!

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Update!
    Bijna alle Pre Orders zijn vandaag verzonden. Enkele maatwerk ordertjes morgen pas, maar jullie kunnen nu heel snel aan de slag!
    Fotootje of filmpje van de molen in actie is altijd gaaf! 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Brewmonkey blond bier" – 5 jaren geleden

    Ikdenk inderdaad iets te vroeg gebotteld en dan icm de bottelsuiker wat Alchemist zegt. Ik heb het ook eens gehad met mijn Meibok. De druk op de fles was niet eens te hoog maar er was toch aardig wat sediment…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 5 jaren geleden

    @sjefman het zal deels kloppen, maar een gist die stevig doorgaat tot maar liefst 15% stopt niet als dit SG behaalt is bij 6%. Misschien wel bij 12% maar bij 6% is hij net wakker ;-, ik wil het wel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 5 jaren geleden

    @bobje zijn whiskey mouten te gebruiken voor bier en bier mouten te gebruiken voor whiskey’s maar er zijn ook mouten die wat specifieker zijn. . Voor de keus wat voor mout en / ,of granen je wil gebruiken moet je…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    @nafets dat heeft inderdaad temaken wat voor rum wil maken .
    Een zware r stook je op potstill  een light body zegt al dat het een rum is met zacht smaakprofiel dus die stook je met daarvoor aangepaste ketel .  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    Opbrengst van de 38 liter waarmee ik begon ongeveer 7 liter .
    Nu alleen nog even op drinksterkte brengen van 44 % en een paar jaartjes in  de kelder rijpen .
     
     
     IMG_20210613_161721256_HDR.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    Meer of moeilijker hoef je het niet te maken om een light body rum te maken .
     IMG_20210613_140239848.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    Meer of moeilijker hoef je het niet te maken om een light body rum te maken .
     IMG_20210613_140239848.jpg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 5 jaren geleden

    @sjefman bij sommige gisten zou dat kunnen, ik weet dat sommige biergisten zo werken. Maar die kunnen dan ook niet veel procenten aan.  maar gist dat 15% aankan stopt niet bij 1005 als er maar 6% inzit. Die werkt gewoon…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    Kop erop met 3 ” lensen ” . voor de Themp controle gewoon de  ouderwets  bekende wax  stippen .
     
     IMG_20210613_140215906.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren geleden

    warmte zorgt datetijd dringt dus vandaag de finale run .
    Eerst opwarmen 

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens