Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 5 jaren geleden

    @alchemist voor een zware full of heavy body Rum zal je ook de vezels van de sugarcane moeten toevoegen.   
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De Limonchallenge" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Maischen" – 5 jaren geleden

    @alchemist hou wel rekening met welk deel uit mout bestaat , verhoudingen ,   en hoe de mout eventueel geeest is . diastatisch vermogen van het mout deel !  Verschillen kunnen nvloed  hebben op tijd van maïschen .
     

    •  
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Grainfather "in gebruik" genomen." – 5 jaren geleden

    Gefeliciteerd met je pensioen, veel tijd voor leuke hobby’s! Geniet er van 😀👍

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Rubber ring helm voor T500 blijft niet zitten" – 5 jaren geleden

    Plakken met stroop of honing werk makkelijk.
    Maar ik kan je verklappen dat hij zelfs zonder ring perfect afsluit 😉 klinkt gek maar is echt zo 😀 ik gebruik geen ring meer.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Oosterse “look”" – 5 jaren geleden

    Echt heel gaaf!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Oosterse “look”" – 5 jaren geleden

    @bewust gewoon magnefiek mooi . 👍 👍 👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mashketel zelfgemaakt" – 5 jaren geleden

    @johnny leuk gemaakt . 
    Simpel ,goedkoop en zo te zien degelijker en betrouwbaarder dan de 500 + euro gadgets ketels met  electronica en Bluetooth . 👍👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Mashketel zelfgemaakt" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Onze eerste Hongaarse Palinka" – 5 jaren geleden

    @bhakti aroma verlies hoeft niet in een tweede overhaal . Je kunt zelfs in een 2e overhaal meer aroma krijgen door een met een secondair vat te stoken.  Er zijn meerdere ketel type in gebruik immers de destilatie methode met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "T.mobile glasvezel." – 5 jaren geleden

    Als de aansluiting al in de meterkast zit is het aansluiten meestal zelf wel te doen hoor.
    Welke aanbieder heb je? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Troebel destillaat." – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    @moonshine dus home disteller en geen moonshiner . Dan is de Hercules een proma keuze maar hou er wel rekening mee dat wanneer je meerdere overhalen van een product doet dat een 100 liter niet lastig is wanneer je 1/3…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    @stookforum een koperen ketel en vuurgestook zal ander karakter hebben dan rvs , andere metaal en electrisch.  4 uur 25 liter is niet raar maar stook je in 1, 2 of meer overhalen ?  Dat maakt uit in tijd nodig…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @rumo een light body heeft een mildere zachtere smaak door minder esters ,vezel en foezels en meestal ook blanke rum soorten .  Denk aan de gewone  Bacardi en de meeste canadese rums soorten dat zijn light body . Kaptain Morgan…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    @moonshine hoewel ik afbouw zelf thuis met ketel kan ik niet zeggen dat 100 liter een grote broek is . Ik heb met 800 galon gewerkt in verleden bij een destilleerij dus grote zegt niet zo veel . Wat tijd…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    @moonshine dat is afhankelijk wat je maakt, de sterkte van de stookwijn, het soort brander, striprun of spiritrun.  Ik heb geen ervaring met sergelijke formaten. Ik ben over het algemeen als ik 25 liter deuivenwijn rustig stook toch al snel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @rumo Eigenlijk is het niet een raar ideen om eens iets met kokos te maken zomer voor de deur dan zijn dat wel gewilde drankjes . En uiteindelijk ben ik ook met een Lightbody rum nog bezig .  En Malibu…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Sg op 1000 in 4 in dagen" – 5 jaren geleden

    De Vinometer is een “ongeveer apparaatje” maar je kunt hem eiken met een commerciële wijn zodat je de afwijking kent. Soms kan een vergisting heel snel gaan. Zeker met 28 graden. Maar om zeker te weten altijd voor en na…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens