Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    Ik hoop over enkele weken meer te weten. Sinds november is alles al moeilijk te krijgen. Een 100 liter ketel moet worden verwarmd en het gehele distillatieproces doorlopen. Je kijkt dan toch een hele dag naar een druppelend pijpje. Een…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw!" – 5 jaren geleden

    Dag Rob, Er gaan hier en daar wel wat plannen op voor een workshop. Maar dat zal niet met een honderd liter ketel zijn.  Eerder een mini Alquitara. Maar de principes kun je dan natuurlijk altijd in het groot toepassen….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel destillaat." – 5 jaren geleden

    @bhakti het is geen probleem op den duur bezinkt het . Het staat alleen niet mooi
    Je kunt het proberen te filteren door een kAg keuken papier. 
    Maar sneller is met wat vislijm te klaren 
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktische vraag Indicatie opvang- en opslag capaciteit stooksel" – 5 jaren geleden

    Ik gebruik zelf de 8 liter Kilnerpotten.  Weet niet of het een silliconen ringetje heeft maar er heeft er nog nooit een gelekt 
    Zijn duur maar vaak in de aanbieding bij Sligro, Makro of Hanos als je een pasje hebt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @stefanjo ik zal erover nadenken . . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @stefanjo bedoel je van de Rum ? 
    Daarvan staan al wat foto’s in topic ” ouderwets light body rum maken ” . 
    Ik weet niet of de stook zelf verder interessant genoeg is om dat nog te filmen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @marcel1966 we appen even later vandaag voor afspraak te maken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    P.s. de rum moet er ook door

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @marcel1966 je kunt binnen kort zelf helpen bij volgende tiny Marcel
    Kan nog mooi voor jou vakantie

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "newby" – 5 jaren geleden

    @itsmeblex ketel type hangt helemaal af van wat je voor doelstellingen hebt . Ga je echt voor whiskey dan zou zeker een alambiek , whiskey alambiek , potstill of iets soort gelijks moeten aanschaffen . Nee ik weet niets te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @maasjoerts komen binnenkort nog paar bij . 
    Er waren meerdere al gemaakt maar kon ze niet meer monteren .  Maar het werkt weer dus als alles goed gaat komt er snel weer een .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Basis Alcohol van graan" – 5 jaren geleden

    @stefanjo gewoon een laag groenmout  uit spreiden op plaat of geperforeerde plaat en met ventilatie drogen .  Steeds even met harkje erdoor .
    Maar let wel op temperatuur .  Warmte bepaald ook of er diastatisch vermogen is of niet. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "newby" – 5 jaren geleden

    @itsmeblex welkom op forum 
    Misschien vind je het leuk om even te kijken bij de demo filmpjes in topic 
    : “Alle tiny’s alquitara filmpjes  op een rij + diverse  demo filmpjes.
    Daarin staan ook paar filmpjes over    het simpele whiskey maken .
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Ligt nu voor anker te wachten tot hij de haven in mag. https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/COSCO-SHIPPING-LEO-IMO-9783502-MMSI-477157800
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @theresa de port is een vrij hoog alcohol port gemaakt door iemand die ik ken waarvan ik weet wat hij gebruikt en hoe hij het maakt . De port is zowel geschikt voor gewoon gebruik maar ook zeer goed voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @rumo ik ben begonnen met 1 liter alcohol van 48 % . Ik ben in voorloop naloop en wat in ketel achteris gebleven ongeveer 150ml kwijt geraakt . Ik heb na destilatie met siroop en water weer aangevult tot 1…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    Het overzicht met alle Tiny’s is ook bijgewerkt Robbert!

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Waarschijnlijk komt het schip vandaag aan in de haven van Rotterdam. We liggen op schema. Na verwerking door Douane en het nodige papierwerk ga ik er van uit dat we over een week kunnen gaan. Verzenden 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    @robbert heel mooi leerzaam filmpje weer! ik probeer hem bij het overzicht van alle Tiny Projects te zetten maar een of andere reden lukt het aanpassen van het bestaande topic niet ik probeer het morgen op de zaak nog even!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden

    Wegens sofware en apparatuur problemen heeft het even geduurt maar hier is een proef versie van een nieuwe tiny project .
    een simpel te maken abrikozen likeur .

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens