-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn ketel" – 5 jaren geleden
Lood oxide of lood bind zich slecht en is zwaarder dan alcohol . Kans dat het met destilaat mee komt is klein .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergistingsemmers uit de kelder gehaald" – 5 jaren geleden
@odevie of met sulfiet of met wat waterstof peroxide spoelen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergistingsemmers uit de kelder gehaald" – 5 jaren geleden
@odevie of met sulfiet of met wat waterstof peroxide spoelen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn ketel" – 5 jaren geleden
@stefanjo veel mensen denken dat je met een ketel van €500 of meer moet stoken om een goed product te krijgen maar de ketel is slecht het gereedschap het is de vaardigheid van de man of vrouw erachter die het… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@uridium afwachten wat de smaak na een paar dagen zal zijn .
-
Robbert liked forum post "Mijn ketel" – 5 jaren geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "PH meter" – 5 jaren geleden
@nafets klopt, uitvoering wisselt nog wel eens. Die jij nu hebt is iets moderner. Maar kan zomaar zijn dat de volgende levering weer de oude is. Fotos op witte achtergrond laten uitknippen en plaatsen is een hoop werk, zeker als… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@uridium let wel op contrast in dit geval is niet wanneer iets zuur is er wat suiker bij moet .
Kan wezen dat we smaken zijjnwaarin stoffen moeten worden afgevlakt om andere omhoog te krijgen. . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "kunnen jullie hier even oordeel over geven aub doen of niet" – 5 jaren geleden
@driesv. Het lijkt mij een kolom waar je voor weinig geld best goed mee uit de voeten zou kunnen. . Met koelwater temperatuur zal je ook wat kunnen spelen en het zal een kolom wezen die door zijn opbouw je… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@uridium vaak is aanvullen alleen bevoordelijk wanneer je ook contrast smaken gebruikt .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@uridium let oo als je dranken gaat Destileren dat je niet alleen smaken weg haalt maar ook kunt concentreren. . Zeker wanneer dranken uit alcohol essences en kleurstoffen bestaat kun je flink oo de koffie komen . Je miet soms… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "op vat ?" – 5 jaren geleden
@uridium het percentage waarop je rijpt is niet alleen van belang inverband met de hout rijping maar ook met het uitwerken van foezels vezels etherische olien , zuren , zouten , alcoholen . Iets wat gedestilleerd is nog niet klaar… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@gmp. Calcium sulfaat , fosforzuur , wijnsteenzuur , zwavelzuur , citroenzuur zuur verlagen ph ( verhogen zuurtegraad .) Calcium carbonaat , natriumbicarbonaat , natriumhydroxide verhoogt ph en verlaagt zuurtegraad. Zorg altijd dat je ook na maïschen de ph zo maakt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@gmp Sg geeftb ongeveer aan hoeveel de suikers er aanwezig is . Er kunnen andere stoffen ook het sg beïnvloeden . Water heeft een SG van ( op dobber) 1000 en alcohol 790 . Heb he dus een water alcohol… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@gmp ik weet niet op afstand hoever jou beslag is ” besmet” Bij licht probleem kun je het van de gist resten af halen en hierna meerdere keren over gieten . Daarna 24 uur laten staan . Nog eens van… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@gmp krenten zijn geen noodzaak .
Wanneer je een goed maisch proces hebt gevolgd. 55 , 65 ,72 graden zijn er voldoende aminozuren aanwezig en is in principe extra gistvoeding overbodig .
Eventueel een paar gram DAP kam geen kwaad -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@gmp krenten en rozijnen worden voor houdbaarheid vaak gezwavelt . Dus bij onvoldoende spoelen kan dat een probleem wezen . Daarnaast helpt een te grote hoeveelheid zwavel het gist omzeep . Bij Te veel dode gistcellen krijg je ontbinden van… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Moderator/ beheerder" – 5 jaren geleden
Nee helaas, dat werkt niet met op WordPress gebaseerde fora.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
@hilly deksel aansluiting
Screenshot_20210526-180538.png - Meer laden