Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn ketel" – 5 jaren geleden

    Lood oxide of lood bind zich slecht en is zwaarder dan alcohol . Kans dat het met destilaat mee komt is klein .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergistingsemmers uit de kelder gehaald" – 5 jaren geleden

    @odevie of met sulfiet of met wat waterstof peroxide spoelen 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergistingsemmers uit de kelder gehaald" – 5 jaren geleden

    @odevie of met sulfiet of met wat waterstof peroxide spoelen 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn ketel" – 5 jaren geleden

    @stefanjo veel mensen denken dat je met een ketel van €500 of meer moet stoken om een goed product te krijgen maar  de ketel is slecht het gereedschap het is de vaardigheid van de man of vrouw erachter die het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden

    @uridium afwachten wat de smaak na een paar dagen zal zijn . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Mijn ketel" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "PH meter" – 5 jaren geleden

    @nafets klopt, uitvoering wisselt nog wel eens. Die jij nu hebt is iets moderner. Maar kan zomaar zijn dat de volgende levering weer de oude is. Fotos op witte achtergrond laten uitknippen en plaatsen is een hoop werk, zeker als…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden

    @uridium let wel op contrast in dit geval is niet wanneer iets zuur is er wat suiker bij moet .
    Kan wezen dat we smaken zijjnwaarin stoffen moeten worden afgevlakt om andere omhoog te krijgen. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "kunnen jullie hier even oordeel over geven aub doen of niet" – 5 jaren geleden

    @driesv.  Het lijkt mij een kolom waar je voor weinig geld best goed mee uit de voeten zou kunnen. . Met koelwater temperatuur zal je ook wat kunnen spelen en het  zal een kolom wezen die door zijn opbouw je…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden

    @uridium vaak is aanvullen alleen bevoordelijk wanneer je ook contrast smaken gebruikt .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden

    @uridium let oo als je dranken gaat Destileren dat je niet alleen smaken weg haalt maar ook kunt concentreren. . Zeker wanneer dranken uit alcohol essences en kleurstoffen bestaat kun je flink oo de koffie komen . Je miet soms…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "op vat ?" – 5 jaren geleden

    @uridium  het percentage waarop je rijpt is niet alleen van belang inverband met de hout rijping maar ook met het uitwerken van foezels vezels etherische olien , zuren , zouten , alcoholen .  Iets wat gedestilleerd is nog niet klaar…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden

    @gmp. Calcium sulfaat , fosforzuur , wijnsteenzuur , zwavelzuur , citroenzuur zuur verlagen ph ( verhogen zuurtegraad .) Calcium carbonaat ,  natriumbicarbonaat , natriumhydroxide verhoogt ph en verlaagt zuurtegraad.   Zorg altijd dat je ook na maïschen de ph zo maakt…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden

    @gmp Sg geeftb ongeveer aan hoeveel de suikers er aanwezig is . Er kunnen andere stoffen ook het sg beïnvloeden . Water heeft een SG van ( op dobber) 1000 en  alcohol 790 . Heb he dus een water alcohol…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden

    @gmp ik weet niet op afstand hoever jou beslag is ” besmet”  Bij licht probleem kun je het van de gist resten af halen en hierna meerdere keren over gieten . Daarna 24 uur laten staan . Nog eens van…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Praktische vraag Indicatie opvang- en opslag capaciteit stooksel" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden

    @gmp krenten zijn geen noodzaak . 
    Wanneer je een goed maisch proces hebt gevolgd. 55 , 65 ,72 graden zijn er voldoende aminozuren aanwezig en is in principe extra gistvoeding overbodig .
    Eventueel een paar gram DAP kam geen kwaad

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden

    @gmp krenten en rozijnen worden voor houdbaarheid vaak gezwavelt . Dus bij onvoldoende spoelen kan dat een probleem wezen .  Daarnaast helpt een te grote hoeveelheid zwavel het gist omzeep . Bij Te veel dode gistcellen krijg je ontbinden van…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Moderator/ beheerder" – 5 jaren geleden

    Nee helaas, dat werkt niet met op WordPress gebaseerde fora.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden

    @hilly deksel aansluiting
     
     Screenshot_20210526-180538.png

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens