Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @mccorner bedankt, heb het opgelost!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo als je graan en mout gebruikt het je een minimale verhouding van 1:10 nodig maar met moderne granen waar meer zetmeel in zit is 2 : 10 beter. (Je gebruikt ongeveer 32  – 36 kilo totaal voor 10 liter…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @nafets van de 2 walsen komen ook veel meer binnen dan de 3 walsen. Ik ga er van uit dat de meeste mensen deze afweging zo zullen maken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @alchemist het wordt vaak verwart maar het puntje wat er uitkomt is de kiem de haar draadjes de wortel . Dat puntje gaat het om .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @jaapjanjoost hoi Jaapjanjoost, de uitleg staat beschreven bij de producten 😉

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren, 1 maand geleden


  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum posted a new topic "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren, 1 maand geleden

    2 walsen molen https://www.stookwinkel.nl/product/schrootmolen-2-rvs-walsen
    3 walsen molen https://www.stookwinkel.nl/product/schrootmolen-3-rvs-walsen/
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo ik ben niet echt op de hoogte van merken mout . Ik mout meestal zelf .  Ik weet wel dat er zeer goede resultaten zijn met enzym mout van viking . Dat is een gerste mout . Maar ik…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo mout is de betere optie ?  Nog beter een groenmout gebruiken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verhouding zuur – wash – suiker bij afbraak polysacchariden" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @kena1979 estervorming ontstaat o.a. door bindingen van zuren , zouten ,mineralen , acetaten en alcoholen.  Maar om bindingen te vormen zijn katalysatoren nodig . Zeg maar een hulpstof . Bij verkeerde verhouding zal dus ook een fout ester of mislukken…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @rumo klopt vegimite en marmite zijn bruikbare alternatieven maar met gebruil van mout producten is het mits goede werkwijze niet nodig dergelijke producten te gebruiken. Bij suiker vergisting is het een optie maar ik heb al in meerdere topics div…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vitamine B?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo @stefanjo b complex bevat,cobalamine b12, tetrahydrofolzuur en b9., Pyridoxaalfosfaat, dit zijn niet alleen vitamine maar ook co,, enzymen .deze ondersteunen gist enzym en bij granen ook de enzymen die de zetmeel omzetten. (Bij vers mout zijn ze al aanwezig…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Dag Allen" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @erika.  Het eerste begin is er. . Was inderdaad maar laag percentage  in de masch. De eerste overhaal ga je zo lang door tot bijba alles alcohol op is.  Wanneer je in 2 x overhalen werkt dan ga je niet…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "De Limonchallenge" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De Limonchallenge" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De Limonchallenge" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @marcel1966 ik weet nog niet exact wanneer ik ga Stoken hangt af van wanneer de gisting klaar is . Zal rond 29 mei zijn inderdaad.  Uiteraard het liefst binnen 24 uur na einde gisting moet het in de ketel. Laatste…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @patbolk  het is nog iets zoetig zeg je dus waarschijnlijk nog iets van onvergiste suikers  dan de ” bananegeur ” zijn combinatie van esters en iets van caramelizeren van resten .  Bij volgende overhaal , schijden van voorloop ,en naloop…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Ik ben geen robot" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Ik ben geen robot" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens