Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "ABV bij verdunnen met iets anders dan water." – 5 jaren, 1 maand geleden

    Thanx! Het verschil met melk is bijna verwaarloosbaar zo te zien.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "ABV bij verdunnen met iets anders dan water." – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan posted a new topic "ABV bij verdunnen met iets anders dan water." – 5 jaren, 1 maand geleden

    Als ik alcohol verdun met bijvoorbeeld suiker(water) is het ABV met de dobber niet meer te meten.Dus vroeg ik me af of de berekening voor verdunnen met andere vloeistoffen dan water, bijvoorbeeld melk, het zelfde is als wanneer je met…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Hallo, ik ben Kees en stel me even voor" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Welkom Kees,
    Ik heb de G30 ook, en heb sindsdien mijn koperen keteltje niet meer gebruikt 😀 .
    Ga je ook graanalcohol maken?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rijsthulzen" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @odevie de rijsthulzen kun je het best mee maischen en je gebruikt ongeveer 1 : 20 . Dus 500 gr op 10 kilo .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss enige met veel dap gistvoeding zou een blauwe zweem kunnen geven verder is dat niet het probleem .
    Een nieuwe emmer en ook een emmer voor gebruik altijd goed schoonmaken . Eventueel met wat waterstofperoxide om te ontsmetten .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rijsthulzen" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @odevie wanneer meel zo fijn gemalen is zeg maar als broodmeel zullen rijsthulzen niet voldoende werken bij filteren . Wel helpt het wanneer je gaat stoken met alles in de ketel dat het niet een grote klont vormt .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss Er kan heel veel fout gaan maar vaak wil men met een suikerbeslag te gelijk zoveel mogelijk uit iets halen . Een suiker beslag bestaat uit water , suiker , gist , gistvoeding en wat citroenzuur .meer niet . …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "restjes in de t500 nogmaals stoken?" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Boterzuur" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @wout  het gebruik van “dunder”  zoals jij nu voor ogen hebt is een beetje achterhaalt. . tegenwoordig gebruikt men extracten of toevoegen van enkele zuren , mineralen en verschillende bacteriën .  Zowel verschillende carbonzuren , azijnzuur , zwavelzuur als  acetaten…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "restjes in de t500 nogmaals stoken?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @slukske niet alles ia geschikt om te herdestileren. Je kunt ook niet alle smaken zondemeer weg halen door simpelweg te destileren  .bij gebruik bij een mesh is niet wijs Je krijgt smaakafwijkingen  . Als het al spul is waar je…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss dit zou een goed teken kunnen wezen.   Nu afwachten .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss Het lijkt erop dat er niets gebeurd . Is niet zeker of er vergisting is geweest .  Wat is het SG nu ,?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss zag je ook belletjes in de vloeistof omhoog komen  ?  Had je de aansteker meten ba deksel eraf was bij oppervlakte of even gewacht

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hollandsche CCVM ketel" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss als je deksel voorzichtig opend zie je ook belletjes in het beslag omhoog komen ?
    Als je een aansteker of lllbrandende lucifer aan oppervlakte houd gaat die dan uit ?  Gaat de vlam uit is ee gisting .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ik ben geen robot" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @psycat zie de uitleg van Stephan hierboven waarom deze shit niet weg kan. Anders 2500 reclames voor blauwe pilletjes per week op het forum. Volledig geautomatiseerd door robots. We doen het niet om te pesten 😉 Bij het inloggen gewoon…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo accasia schors bevat stoffen die mede onderdeel zijn van smaakvorming aan de rum .
    Ik heb het via via . Het is wel op Internet in webshops te vinden 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn ketel" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo had niet alles gezien. Beetje overheen gekeken .
     

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens