Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @odevie dat geeft aminozuren wat een goede voeding is voor gist . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @strauss 3 x de aangegeven hoeveelheid op de verpakking.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Waarom begin je niet eerst met een beetje gewone standaard suiker vergisting . 5,5 kilo suiker oplossen in heet water met 7 – a 10 gr citroenzuur .  Aanvullen tot 25 liter  Wat dab erbij en wat haver mout en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Prototype upgrade T500" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @erikcornelisse hoi . Zul je even geduld moeten hebben . Ik zit momenteel zonder materiaal  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Prototype upgrade T500" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @erikcornelisse hoi . Zul je even geduld moeten hebben . Ik zit momenteel zonder materiaal  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @knooier ik heb een gost dat ik heb oogewerkt uit suikerriet gebruikt .
    Je kunt ook de fermentis hg of c70 gebruiken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ivan niet zozeer een must maar wel een goede gideline

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe liter?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo nooit meteen de ketel koel zetten wacht altijd tot de co2 eruit is . Bij koud wegzetten word de co2 vastgehouden wat bij het overhalen problemen kan geven als onder anderen schuimen en ook nog binden aan andere vluchtige…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ivan helderheid , smaak , geur zijn belangrijk .  Het deel wat komt voor de damp temperatuur op brug   78,3 gr is kun je meestal meteen weggooien . Dit is wanneer de uitstroom ook  geleidelijk begint te lopen   Zodra dit…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe liter?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo  ga uit van een goed verlopen vergisting en na vergistingen zo vers mogelijk verwerken . Wanneer een vergistinging 3 a 4 weken duurt wacht dan niet langer dan 14 dagen met verwerken .  Zou je langer wachten moeten voeg…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @theresa er zijn diverse stylen rum . Ok heb voldoende zwaardere rum als Barbados style al in de kelder . Dit wordt een Lightbody . Ik ga deze ook over 3 ketels overhalen . Dus ook gebruik van ” dunder…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Boterzuur" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @wout Verkeerd gebruik van zuren of enkelt Alleen boterzuur toevoegen kan tekoste gaan van de drank of inderdaad toxische werking hebben. Vergeet niet dat zuren met diverse andere producten ook binden en zowel esters vormen maar ook vervekende acetaten ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ivan wat je ook maakt en met wat voor ketel je ook werkt er is altijd voor en naloop. Wanneer je dit nog niet hebt gescheiden kun jr beter opnieuw de batch overhalen . Maakt trouwens ook niet uit met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe liter?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ray na 5 weken is er na vergistingen  og veel gebeurd in het beslag en de versheid is er af.  Er zijn binding  gevormd zowel goed en negatief meestal komen deze na destilatie en even rijpen herl vervelend naar voren…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Boterzuur" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Dunder werd vroeger burned ale genoemd . later door diverse vormen van gebruik kreeg het de naam dunder. De naam Burned ale zegt het eigenlijk al  Het restant van de vergiste masch dat de warmte van de distillatie heeft gehad …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo bakkersgist voor een graan/suiker vergisting. Stoken binnen 7 dagen" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @odevie voor het beste resultaat 5,5 kilo gebruiken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ivan bijsmaak is meestal niet kwestie van filteren maar een goed basis beslag en goede vergisting . 
    Een goede basis beslag en overhalen met goede scheiding van voor am naloop moet voldoende zijn .
    En is nacorrecties niet nodig

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Topic 2000 ChrisV Moonshine" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    t is ook niet zo dat  het niet zou kunnen het hangt wel af van wat is de samenstelling is en hoe het zich vormt tijdens destileren . Niet alle bieren zijn ook zo gemaakt met doel om er wat…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    https://stokerijlubberhuizen.nl/eau-de-biere/
     

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens