-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden
Stokerij Lubberhuizen verkoopt al jarem eau de biere. Gewoon gestookt bier. Zal uiteraard per biersoort verschillen. De basis van bier is gelijk aan whisky, alleen zit er dan wat hop bij en dat proef je terug. Dit wil niet zeggen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "glucosestroop vergisten" – 5 jaren, 1 maand geleden
@pfundtje er zijn vele gistsoorten om uit te kiezen waarmee je minder kans hebt op bijsmaakjes dan die gemodificeerde turbo gisten .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
@theresa ja inderdaad gebruik ik ook bij andere suiker soorten ook eischuim . je moet ook niet te lang wachten met toevoegen inderdaard . eiwit begint bij ongeveer 55 graden te stollen . Je kunt beter eerder toevoegen waardoor je… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "glucosestroop vergisten" – 5 jaren, 1 maand geleden
Glucose stroop kun je een prima helder en smaakarme alcohol uit krijgen . Is wel te adviseren om dan met een andere gist te gaan werken en een ketel met kolom als je voor smaakarm wil gaan . Ook percentage… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rabarber, Rabarber, Rabarber !" – 5 jaren, 1 maand geleden
@psycat Leuk dat het bij jou ook is uitgevallen . Je kunt zeker een dergelijke gist langer bewaren en voor diverse andere producten inzetten . Inderdaad kun je bij matige temperatuur gisten . Je zou ook het kunnen gebruiken op… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
@stefanjo 14,2 kg melasse en nu totaal 38 liter beslag .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden
@maasjoerts klontje roomboter kun je ook gebruiken. Ook ketel opwarmen al roerend tot rond 60 graden ook dan gaat een deel van co2 eruit en dan ketel sluiten . Ook kun je bij beslag / brouwsel waarbij je veel schuim… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden
@maasjoerts je kunt soda (natrium carbonaat ) toevoegen . 1 tot 4 gr per liter . Dit roer je door en laat het 24 uur staan. Daarna overhalen. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
@pikketanus Ja de gist cultuur heb ik vorig jaar al eens gekweekt en van gebruikt .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
@rumo deze gist heeft een zeer hoog cellen getal dat haal je niet in paar dagen opkweken .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
@rumo . De een heeft de vaten in de kamer de ander naast bed andere in de keuken . Andere een klimaat kast en ik zet ze in kas / terrarium . Themperatuur voor deze vergistingen continu en perfect …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Bij de beestjes in de kas is temperatuur continu 27 – 28 gr daar laat ik de vaatjes nu verder in rust staan
IMG_20210509_161906507.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Afsluiters erop en nu week of 3 wachten
IMG_20210509_161228459.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Al binnen enkele uren gisting op gang.
Screenshot_20210509-1540482.png -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Paar dagen geleden gist uit vriezer gehaald en geactiveerd met melasse
IMG_20210508_175341917.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Pruimen , accasia schors , wat amandel pitten en sap van 2 citroenen toegevoegd . Omdat de melasse een ph van 4,2 met citroensap 3.9 calcium toegevoegt . Ph zal zodra gisten aan de gang gaat gaat zuurtegraad omhoog ,… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Van 3 eieren het eiwit opgeklopt en bij opwarmen toegevoegt .
Zodra er een laag schuim vormde deze afgeschept
IMG_20210508_163557919.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
De melasse verdunt met water
IMG_20210508_160810435.jpg -
Robbert posted a new topic "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden
Om wat tijd in te vullen maar een simpel basis drankje maken .
Ik was toch bij Jan dus maar kannetje rum meegenomen En wat andere basis geneuzel gehaal .
IMG_20210508_160805426.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraagje over de diverse systemen." – 5 jaren, 1 maand geleden
@larsje40 persoonlijke zou ik dan toch voor de VM gaan . Voor whiskey zal kun je beter een andere vorm kunnen gebruiken . Daarvoor blijft toch de Whiskey still en potstill vereweg de beste optie . Je kunt ook niet… Read more»
- Meer laden