Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Stokerij Lubberhuizen verkoopt al jarem eau de biere. Gewoon gestookt bier. Zal uiteraard per biersoort verschillen. De basis van bier is gelijk aan whisky, alleen zit er dan wat hop bij en dat proef je terug. Dit wil niet zeggen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "glucosestroop vergisten" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @pfundtje er zijn vele gistsoorten om uit te kiezen waarmee je minder kans hebt op bijsmaakjes dan die gemodificeerde turbo gisten .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @theresa ja inderdaad gebruik ik ook bij andere suiker soorten ook eischuim . je moet ook niet te lang wachten met toevoegen inderdaard . eiwit begint bij ongeveer 55 graden te stollen . Je kunt beter eerder toevoegen waardoor je…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "glucosestroop vergisten" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Glucose stroop kun je een prima helder en smaakarme alcohol uit krijgen . Is wel te adviseren om dan met een andere gist te gaan werken en een ketel met  kolom  als je voor smaakarm wil gaan . Ook percentage…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rabarber, Rabarber, Rabarber !" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @psycat Leuk dat het  bij jou ook is uitgevallen . Je kunt zeker een dergelijke gist langer bewaren en voor diverse andere producten inzetten .  Inderdaad kun je bij matige temperatuur gisten .  Je zou ook het kunnen gebruiken op…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo 14,2 kg melasse en nu totaal 38 liter beslag .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @maasjoerts klontje roomboter kun je ook gebruiken.  Ook ketel opwarmen  al roerend tot rond 60 graden ook dan gaat een deel van co2 eruit en dan ketel sluiten .  Ook kun je bij beslag / brouwsel waarbij je veel schuim…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bier distilleren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @maasjoerts je kunt soda (natrium carbonaat ) toevoegen . 1 tot 4 gr per liter . Dit roer je door en laat het 24 uur staan. Daarna overhalen. . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @pikketanus Ja de gist cultuur  heb ik vorig jaar al eens gekweekt en van gebruikt . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @rumo deze gist heeft een zeer hoog cellen getal dat haal je niet in paar dagen opkweken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @rumo  . De een heeft de vaten in de kamer de ander naast bed andere in de keuken . Andere een klimaat kast en ik zet ze in kas / terrarium .   Themperatuur voor deze vergistingen continu en perfect ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Bij de beestjes in de kas is temperatuur continu 27 – 28 gr daar laat ik de vaatjes nu verder in rust staan 
     IMG_20210509_161906507.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Afsluiters erop en nu week of 3 wachten 
     IMG_20210509_161228459.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Al binnen enkele uren gisting op gang.
     Screenshot_20210509-1540482.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Paar dagen geleden gist uit vriezer gehaald en geactiveerd met melasse
     IMG_20210508_175341917.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Pruimen , accasia schors , wat amandel pitten en sap van 2 citroenen  toegevoegd . Omdat de melasse een ph van 4,2 met citroensap 3.9  calcium toegevoegt . Ph zal zodra gisten aan de gang gaat gaat zuurtegraad omhoog ,…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

     Van 3 eieren het eiwit opgeklopt en bij opwarmen toegevoegt .
    Zodra er een laag schuim vormde deze afgeschept 
     IMG_20210508_163557919.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    De melasse verdunt met water 
     IMG_20210508_160810435.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Om wat tijd in te vullen maar een simpel basis drankje maken .
    Ik was toch bij Jan dus maar kannetje rum meegenomen En wat andere basis geneuzel gehaal .
     IMG_20210508_160805426.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraagje over de diverse systemen." – 5 jaren, 1 maand geleden

    @larsje40 persoonlijke zou ik dan toch voor de VM gaan . Voor whiskey zal kun je beter een andere vorm kunnen gebruiken . Daarvoor blijft toch de Whiskey still en potstill vereweg de beste optie . Je kunt ook niet…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens