Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Grain basket voor de T500" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept Whisky" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @macjaap welk type / merk is jou smaak ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept Whisky" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @alchemist een zachte Whiskey begin t bij juiste mout keuze granen en zeker ook. De rijping en vat keuze. En natuurlijk hoe en waarmee wil je destilatie doen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept Whisky" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @alchemist begint bij mouten

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Grain basket voor de T500" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Maar dat is toch juist het verschil tussen de Grainfather en de T500. Met de één kun je maischen en stoken, met de andere alleen stoken.. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuwe" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @peet  9 tot 11 kw brander . Met een regelbare gasdrukregelaar .
    Zelf gebruik ik een soortgelijke als deze .
    Cj0KCQjw4cOEBhDMARIsAA3XDRhdgOJ3R0AMFaJ4414CuZkP5ebqxhg4rlMuJM-fGHUmlwGh7WmfMGoaAnytEALw_wcB

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Minimaal temperatuur" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @haak het beste is om een geleidelijke warmte door het hele vat te hebben en ook behouden .
    Klimaat kast of in soort eau bain marie geeft gewoon een mooie continuïteit wat ten goede komt aan vergisting

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Gin maken met T500 en botanical basket" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Gin maken met T500 en botanical basket" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Ik meet altijd gewoon tussendoor. Een parrot is wel leuk, maar die loopt eigenlijk altijd een beetje achter omdat hij zich vermengt met wat er al in zit. En vooral op het eind kan het best snel gaan met het…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Direct fijnstoken rumwash?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @alchemist hahaha, ik zag het ja 🙂 .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Direct fijnstoken rumwash?" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Direct fijnstoken rumwash?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Geplaatst door: @rumo
     dit jaar probeer ik het met de spontane gist uit de melasse.

    Hoe werkt dat Rumo 😀 ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rabarber, Rabarber, Rabarber !" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @psycat grof malen in blender en even blancheren .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Broodmix" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @odevie tijd stappen kan ik een indicatie geven maar je moet altijd rekening houden met welk mout en diastatisch vermogen . Gebruik je een ” pils ” gerste mout 20 -30 min 55 gr . 40 -50 min 65 gr…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Broodmix" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @macjaap je kunt daar een brandewijn , een alcohol en ook een héle zachte Whiskey uit krijgen ( er zijn weinig aanvullende stoffen uit kaf en bliezen dus ) maar je hebt nog steeds een enzymen houdend product nodig voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Advies gist voor vloeibaar mout extract" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Wat alchemist al noemt of fermentis c70 of de redstar dady

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De evolutie van het Stookforum" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "De evolutie van het Stookforum" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ithebreather de categorieën staan op zich onder de Forums knop (zie afbeelding) .Maar ik vind het een interessante opmerking. Ik merkte ook dat ik iets niet direct kon vinden. We gaan eens kijken wat de mogelijkheden zijn!  Schermafbeelding-2021-05-04-om-11.08.16.png

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De evolutie van het Stookforum" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG voor suikerwash" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stefanjo kijk aan de suiker kan de afwijkende element zijn maar ook alle meer middelen .
    Een weegschaal kan afwijken. Maatbekers van blokker of dergelijke kwaliteit .
     tabel als boven zijn vaak op basis van meting met geijkt materialen . 

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens