Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Japanse sierbloesem" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @theresa ik zou in geval van een kruidenbitter wel gewoon de bloezem gebruiken maar wel met een contrast smaak Of als contrast bijvoorbeeld bij oranjebloesem of Curaçao schil .
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Japanse sierbloesem" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @ahelmons hoewel de Japanse sierbloemen de bloemen wel eetbaar zijn ( het blad niet) en men er ook wel thee van maakt is het niet een geschikte plant voor likeur van te maken . De smaak is ronduit bitter en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stierke Bij mij rijst eerst de vraag , wil je de Amerikaanse moonshiners thumper methode  of de engelse , Ierse doubler , de franse doublé  of meer de oostenrijkse / Zwitserse methode gebruiken . En gewoon als ” tweede stook…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @stierke het verhaal van de thumper is meerdere keren wel aan bod geweest . Kees22 heeft het vele malen al besproken immers hij gebruikt niet anders. Hou er rekening mee dat de Amerikaanse “moonshiners” uitleg erg kort door de bocht…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Master Distillers is leuk om te zien, maar volledig gescript en dus zo fake als maar kan zijn 😁.
    Maar blijft leuke televisie 😃. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @marcel1966 het klopt dat je maar een deel inverteren kan in 40 min .  Temperatuur en zuur zijn nodig voor het omzetten . Vooral in het deel geïnverteerd neemt het gist het ongeinverteerde deel mee . Het eigen enzym van…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @marcel1966 Je kunt calcium Carbonaat toevoegen en ook wel natrium bicarbonaat . Maar voor een suikerbeslag gebruik je (geïnverteerd) suiker ,  citroenzuur , water , bakkersgist en gist voeding b.v. Dap . Dit destileer op op 78,3 tot 81 graden. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @lekker 95 graden is in principe altijd te hoog . 
    Ne bent onderin al allelei stoffen aan verbranden.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @marcel1966 het is de calsium in de melk die iets zachter maakt .  Je kunt echt beter dan ook desnoods een paar eierdoppen erin doen voor hetzelfde effect . Het melkzure bacteriën zal eerder over slaan naar een dalen van…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @marcel1966 ik kan druivensap nog beetjes voorstellen als toevoeging maar volle melk? 
    Volle melk toevoegen  is de Russische YouTube variant van de Amerikaanse   tomaten puree kneierij .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden

    Wat destilleer je on de smart still ? Een al gedestilleerd alcohol of een stookwijn uit vergisting ? 
    Wanneer de gehele overhaal troebel is dan is er toch te veel warmte .  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @marcel1966 dap is geconcentreerd en wordt goed opgenomen . Er is zeer weinig in verhouding van nodig . Gekookte rijst is prima vervanger maar wat haver bevat meer voeding stoffen . Nadeel daarvan is je hebt meer nodig en hoewel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @psychonaut ik begrijp zeker wat je bedoelt . Het zal niet de zuurtegraad zijn wat het zou vertragen  Er zijn meerdere dingen die kunnen meespelen .  Gooi je het gist er zo in of maak je eerst een starter ?  …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @nafets het hout voor lageren van dranken heeft na kap lang gelegen en is beter gesorteerd dan hout voor roken .  Dat wil niet zeggen dat je er ziek van wordt maar mogelijk dat er meer looizuren / tannines e.d….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @odevie dat gaat echt leuke resultaten geven . 
    Kun je in buis een paar gaten boren waardoor je wat temperatuur evenwicht krijgt ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @stumphole was er een zuur en twee metalen aanwezig ? Eventueel een stroom of spanning? 
    Koper + rvs + zuur  krijg je een corrosie waarbij het zwakste metaal het meest aangevreten wordt .
    Dit heet galvanische corrosie .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @nafets keurig ding . Simpel en degelijk .
    Kun je mooie dingen mee doen 
    ( De man / vrouw achter de ketel maakt de drank ! En kwaliteit . De ketel is slechte het gereedschap )
     

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens