-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Japanse sierbloesem" – 5 jaren, 1 maand geleden
@theresa ik zou in geval van een kruidenbitter wel gewoon de bloezem gebruiken maar wel met een contrast smaak Of als contrast bijvoorbeeld bij oranjebloesem of Curaçao schil .
-
Stephan liked forum post "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Japanse sierbloesem" – 5 jaren, 1 maand geleden
@ahelmons hoewel de Japanse sierbloemen de bloemen wel eetbaar zijn ( het blad niet) en men er ook wel thee van maakt is het niet een geschikte plant voor likeur van te maken . De smaak is ronduit bitter en… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden
@stierke Bij mij rijst eerst de vraag , wil je de Amerikaanse moonshiners thumper methode of de engelse , Ierse doubler , de franse doublé of meer de oostenrijkse / Zwitserse methode gebruiken . En gewoon als ” tweede stook… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden
@stierke het verhaal van de thumper is meerdere keren wel aan bod geweest . Kees22 heeft het vele malen al besproken immers hij gebruikt niet anders. Hou er rekening mee dat de Amerikaanse “moonshiners” uitleg erg kort door de bocht… Read more»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Master distillers" – 5 jaren, 1 maand geleden
Master Distillers is leuk om te zien, maar volledig gescript en dus zo fake als maar kan zijn 😁.
Maar blijft leuke televisie 😃. -
Robbert liked forum post "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden
@marcel1966 het klopt dat je maar een deel inverteren kan in 40 min . Temperatuur en zuur zijn nodig voor het omzetten . Vooral in het deel geïnverteerd neemt het gist het ongeinverteerde deel mee . Het eigen enzym van… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden
@marcel1966 Je kunt calcium Carbonaat toevoegen en ook wel natrium bicarbonaat . Maar voor een suikerbeslag gebruik je (geïnverteerd) suiker , citroenzuur , water , bakkersgist en gist voeding b.v. Dap . Dit destileer op op 78,3 tot 81 graden. … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden
@lekker 95 graden is in principe altijd te hoog .
Ne bent onderin al allelei stoffen aan verbranden. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden
@marcel1966 het is de calsium in de melk die iets zachter maakt . Je kunt echt beter dan ook desnoods een paar eierdoppen erin doen voor hetzelfde effect . Het melkzure bacteriën zal eerder over slaan naar een dalen van… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 1 maand geleden
@marcel1966 ik kan druivensap nog beetjes voorstellen als toevoeging maar volle melk?
Volle melk toevoegen is de Russische YouTube variant van de Amerikaanse tomaten puree kneierij .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel" – 5 jaren, 1 maand geleden
Wat destilleer je on de smart still ? Een al gedestilleerd alcohol of een stookwijn uit vergisting ?
Wanneer de gehele overhaal troebel is dan is er toch te veel warmte .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@marcel1966 dap is geconcentreerd en wordt goed opgenomen . Er is zeer weinig in verhouding van nodig . Gekookte rijst is prima vervanger maar wat haver bevat meer voeding stoffen . Nadeel daarvan is je hebt meer nodig en hoewel… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@psychonaut ik begrijp zeker wat je bedoelt . Het zal niet de zuurtegraad zijn wat het zou vertragen Er zijn meerdere dingen die kunnen meespelen . Gooi je het gist er zo in of maak je eerst een starter ? … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@nafets het hout voor lageren van dranken heeft na kap lang gelegen en is beter gesorteerd dan hout voor roken . Dat wil niet zeggen dat je er ziek van wordt maar mogelijk dat er meer looizuren / tannines e.d…. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@odevie dat gaat echt leuke resultaten geven .
Kun je in buis een paar gaten boren waardoor je wat temperatuur evenwicht krijgt ? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@stumphole was er een zuur en twee metalen aanwezig ? Eventueel een stroom of spanning?
Koper + rvs + zuur krijg je een corrosie waarbij het zwakste metaal het meest aangevreten wordt .
Dit heet galvanische corrosie .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@nafets keurig ding . Simpel en degelijk .
Kun je mooie dingen mee doen
( De man / vrouw achter de ketel maakt de drank ! En kwaliteit . De ketel is slechte het gereedschap )
- Meer laden