-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@patbolk des te hoger percentage des te armer smaken worden . Wil je een mooie volle graan in korenwijn stoken op ongeveer 78-82 % zachtere smaken dus hoger. Koriander is ongeveer 0,5 tot 2,5 gram per liter eindproduct . Peenzaad… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "DAP invloed PH waarde" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@psychonaut calsiumsulfaat verlaagt de ph en verhoogt de zuurtegraad . Daarvoor kun je ook wijnsteenzuur , fosforzuur gebruiken als je grotere stappen wil maken . Ph verhogen dus verlagen zuurtegraad doe je met calsium carbonaat of natrium bicarbonaat . Dap… Read more»
-
Stephan liked forum post "Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@theresa ik heb niet meer . Ik ben er doorheen . SORRY .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@avdw mijn zoon maakt foto’s ik ben niet goed met dat computer ding om foto’s te plaatsen
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Ik weet dat de halve liter flessen Badel uit 1970 voor een euro of 100 tot 150 verkocht worden, wat deze of waard is weet ik niet. Maar zou best waarde kunnen hebben.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@harryd1969 . Ik denk dat er nog heel veel dingen aan gaan komen .
Het geeft ook veel genoegen als je zo resultaat hebt en dan is de motivatie ineens ook veel groter om meer te doen . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@harryd1969 mooi dat de eerste poging al gelijk zo goed succes is .
JA natuurlijk kan zo een ketel enorm veel verschil maken met die andere ketel . Verbaast mij ook totaal niet .
Top Harry 👍👍👍👍
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@rvdh gewoon alleen aperitief nemen . De salade voor de konijnen en schildpadden .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@zozaat. De oudste die ik in boek heb is Gerst , tarwe , rogge . Dit maischen gisten en alcohol uit stoken . 78 % – 90% is maar hoe vol je de granen wil houden . Dit meng je… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@zozaat wil je oud duits of nederlands recept van korenwijn ? In principe een gerste mout met rogge en maïs en dit maischen en vergisten . Daar stook je een alcohol uit en koriander en rietsuiker melasse alcohol ( rum)… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@hilly dat is idd apart, ik ga ook eens testen met aardappels. Hoeveel water heb je gebruikt om te spoelen? Ben benieuwd wat het originele sg was. Blijkbaar zijn er zetmelen die niet vatbaar zijn voor dit enzym.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@rvdh ik hou van ijs en vlees . .voor mij geen salades . ik ben als mens geboren dus omivoor geen herbivoor . Beetje groente of fruit voor vitamintjes . Een dikke goed gekruide gebraden kalkoen met perzik en een… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen….." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@patbolk hoger op meten werk je meer op de dam temperatuur waarop het over komt . De lager geplaatste thermometer eerk je meer richting de kook temperatuur van de vloeistof . Heeft allebij voordeel maar is ook hoe werk je… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel / blind slaan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@marcel1966 nee kan geen kwaad voor de gezondheid . Je kunt het gewoon drinken .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@hilly hoe is het afgelopen? Ik vroeg me af wat het sg is geworden uiteindelijk. Hoeveel te vergisten vloeistof heb je in totaal gemaakt?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@rero het geld voor elke ketel . Als je een goede alcohol wil zul je een tweede keer moeten overhalen met maken van scheiding . Tijdens een eerste overhaal zijn ontstaan er nieuwe bindingen door het ook het opwarmen die… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel / blind slaan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@brusstokertje is het een grijs witte waas , een gele , of een soort melk achtige ? Als het een melk wit achtige is dan zijn het etherische olien . Een gele een oxidatie uit een aanwezige stof uit kaneel… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vintage Badel Sljivovica Old Plum Brandy" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@patbolk gewoon lekker opdrinken of met vanilleijs , noten en fruit er een pruimen sorbet mee
- Meer laden