-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
En laat je lepel met te testen vloeistof ook even tot kamertemperatuur afkoelen 🙂
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@hilly vol de kook er over, tot 105 graden werkt hij optimaal. Komt vast goed 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "6 thermometer sensors op een chinese still" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@marcel1966 ik zeg niet dat temperatuur meting verkeerd is . Sterker de brug temperatuur en temperatuur van kooknat zijn twee zeer goede leidraden . Alleen je kunt niet met een grafiek uit 1 of 2 verschillende ketels een algemeen standaard… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@vuurwater met filteren alleen krijg je het moeilijk weg , zelfs niet met diverse lagen keukenpapier .
Vislijm erdoor roeren en nabezinken afhevelen of filteren dan heb je een mooie heldere drank . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "6 thermometer sensors op een chinese still" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@notna @theresa , dat zijn oude vaardigheden die helaas in de moderne hobby boekjes niet meer voorkomen . Ik gebruik nog steeds de carnauba wax wel bij sommige destilaten . Maar het meeste op smaak selecteren doe je toch in… Read more»
-
Robbert liked forum post "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist dit kun je heel simpel voorkomen door zacht water of regenwater te gebruiken . Magnesiumzouten die meekomen bij oppompen van grondwater en in het leiding water zitten in contact met alcohol vallen uitelkaar . En dat maakt eerst een… Read more»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Geplaatst door: @alchemist Morgen NaFets, Het gebruik van een refractometer tijdens de vergisting zal een afwijking geven op het resultaat, deze werken op basis van de brekingsindex, door onder andere het opgeloste gas zal die waarde afwijken. Het beste… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@vuurwater is het een aantal dagen na verdunning dat je het ontdekte?
Het zou neerslag van magnesium sulfaat en magnesium bicarbonaat en calcium kunnen zijn . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@stierke wat is er naast de alcohol damp ?
Wat doet het water deel wat ook dam verzorgt. Stoom verhoogt druk . Er is meer gaande waardoor je gewoon een optelliing krijgt . En kijk even naar de LEL van alcohol. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bedanken, voorstellen en gelijk vragen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@nafets het hergebruiken zou ik niet aanraden . Bij vergisten komen diverse stoffen naasr ethyl vrij die vervuilend zijn . Daarnaast ook ontbindende gist resten .. Wanneer je wel zou willen hergebruiken zal je eerst moeten steriliseren en Kijken wat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@haak genieten van de kleine dingen die het korte leven bied .,😋
-
Robbert liked forum post "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@haak zij heeft een enorme boomgaard met heerlijke pruimen en maakt een slivovice waar je niet van af kan blijven.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost theresa is bevoorrecht zij heeft op heeft schroot machines waar m3 tefelijk door heen kunnen .k Het kleinemolen uit mijn filmpje heb ik doorverkocht . Ik heb nog een oude hand molen met stenen. Ik gebruik meestal geeest mout… Read more»
-
Robbert liked forum post "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
Ik ben op visite bij Theresa . Jr kunt mij ook appen apart
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost wij hebben een landbouw bedrijf in Friesland en gebruiken graan walsen / schroot walsen Als je wat meer wil weten wat de stokerijen gebruiken zou je beter kunnen vragen aan iemand die daar meer ervaring mee heeft .Die mijn… Read more»
-
Stephan liked forum post "Laat ik mij even voorstellen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "De evolutie van het Stookforum" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Linkjes zouden nu geel moeten zijn ( https://www.stookforum.nl ) en de nachtmodus is weer terug 🙂 .
- Meer laden