-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozen likeur" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@pruttel ik kom zowiezo binnen kort met een aantal recepten . Ik zal even meidoorn en Vlierbloezem naslaan . De Vlierbloezem is ook veel gebruikt.et de andere erbij aangegeven producten in een gin waarbij de jeneverbes , vlierbes lijsterbes samen … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozen likeur" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@pruttel
Vlierbloezem o.a + jeneverbes , lijsterbes , karwij zaad ,limoen , citroen , Curaçao schil , BlackBerry , cranberry ,kaneel -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozen likeur" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@pruttel nee is niet freewheelen hoewel je kunt vanalles natuurlijk proberen
Meidoorn +, lavendel ,zoethout jeneverbes en engelwortel -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozen likeur" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@pruttel er zijn veel recepten waar bloesem en dergelijke in word gebruikt . Hybiscus , paarde bloem , kamille ,lindebloezem , limoen blad ,citroen gras , oranje bloezem enz enz . Ja vlier bloezem meidoorn het kan allemaal . Er… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol terugwinnen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@dumo. Voor hop restanten wegwerken zal je moeten grijpen naar een soda en daarover destileren . Anders proberen het met contrasterende smaken het te blenden . Maar ik heb jou biet alcohol niet geproefd het zou kunnen dat het op… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozen likeur" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@dumo. Van de bloem .
Volgens mij kun je bij web shop pit &,pit gedroogde rozenblad ook krijgen -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist bedoel je de turf voor de Islay achtige whiskey ?
Turf uit een kuststreek waarin o.a . ook fermentaties van veenmos En wier restanten . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@marcel1966 je bent welkom .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost er zijn diverse opvattingen en betreft verbeteren van het Recept . Ik zie het als hobbisten die proberen het wiel op nieuw uit te vinden .. Als al enkele eeuwen gewoon vanuit de basis iets werkt waarom dan op… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@odevie de citroen zuur is niet alleen voor ph. Maar noodzaak voor ook de suiker omzetting .
Bakkersgist 21 tot 24 is ideaal .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@odevie dat gaat wel lukken. Ben benieuwd naar de reultaten!
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@marcel1966 hier heb ik rekening mee gehouden, het is echt zo dun als normale wort van mout.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Mout vervanger" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Zie hier het testtopic over de High Temperature Amylase:
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol terugwinnen" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@dumo bier zonder hop is beetje vergelijkbaar met basis voor whiskey . Hop is even als gember en gentiaan erg lastig weg te krijgen . Tja je bierbasis is dus al beetje Whiskey achtig dus op hout krijg je een… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
De vaste delen zakken keurig naar de bodem. Resultaat een lekkere zoete wort met sg van 1050. Weet niet of witte bloem beter kan, maar wat mij betreft is de test geslaagd. In amper 30 minuten. Ik neem niet de… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Nu afkoelen bain marie en dan sg meten
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Na 20 minuten 95 graden jodiumtest gedaan, gaat hard!
20210411_120257.jpg -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Geen rijst in huis, wel een kilo bloem. 8 liter water en een kilo patent bloem aan de kook gebracht en een zakje High Temperature Amylase erbij. Benieuwd 😀
20210411_112627.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist vriendelijke zuidelijke vriend. ik heb een zak rogge staan ik heb blok turf liggen , er ligt gedroogd veen mos . Je mag het van mij hebben als doe het zelf pakket .Hiermee kun je zelf een zware geturfde… Read more»
- Meer laden