Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @odevie Het gebruik van epsom zout Kan een grijze waas geven  Of een niet glas helder  alcohol als dat mee gaat komen . Het heeft verder geen hoge toegevoegde waarde te gebruiken .  Ik mis daarnaast citroenzuur of wijnsteenzuur dit…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Inmiddels is het binnen. Mischien een pannetje rijst opzetten met een kilootje rijst als test. Kan niet mislukken, maar ben wel benieuwd naar het SG dat het oplevert. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost Toen ik een jaar of 40 geleden bij een destilleerij rond liep waar diverse dranken werden gemaakt en ook rum werd er ook vanalles  verteld .  door de eeuwen heen zijn overlevering en legendes steeds mooier en meer overdreven…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Deze topzaak begrijpt straks niet waarom de kilozakken jeneverbessen ineens als warme broodjes over de toonbank gaan 😆

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost ik hou mij niet bezig met internet en hobby moonshiner en spook verhalen  uit Amerika .
    Sorry. Als ik wat nasla doe ik dat met   boeken uit  de industrie .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 er gaat een wereld voor je open met deze nieuwe ketel . Inderdaad het is zeker wat anders dan de t500 . Het is zelfde  als een  t500 gelijk aan Senseo machine vergelijken met een  la marzocco espresso koffie…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 een nieuwe ketel is even altijd wennen aan karakter . Maar gaat zeker goed komen . T is net als een minares . de vrouw vind het niet leuk dat je er tijd in investeert maar het zorg voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 dat is een mooi apparaat!!  dat is zeker een enorme grote vooruitgang op dat t500 ding .
    zeker een investering die ook de moeite waard is. 
    ,👍👍👍
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @stefanjo voor mij is het ook hobby . Ik ga uit van de rijping en opslag . Een var kun je niet voor maar de helft vullen .  ik stook tegenwoordig ook maar 2 of 3 keer per jaar of…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Op bezoek" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @arnoldus welkom op het forum . Het standaard verhaal wat hier vaak voorbij komt is   8 kilo suiker op 25 l en de turbo gist , carbon en door de T500 en toch een niet prettige alcohol smaak.  Allereerst voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost. Bourbon maak ik meestal. Voor basis van de cuffs and buttons . ( Southern comfort)

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @stefanjob  ik begrijp niet dat mensen steeds over 25 liter beslag hebben. Voor 10 liter drank heb je 36 kg ongeveer nodig  dus is 25 liter maar krap  in 25  liter kun je 6 kg ongeveer aan graan of mout…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost dat zijn leuke filmpjes . Misschien dat mensen dan ook zelf zoals wij vroeger als basis beginsel al aan leerde weer gaan mouten.  Zo moeilijk is het niet . Het eesten in een oven is wel makkelijk maar voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Sugarwash" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 10 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 4 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens