-
Stephan liked forum post "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Stephan liked forum post "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@odevie Het gebruik van epsom zout Kan een grijze waas geven Of een niet glas helder alcohol als dat mee gaat komen . Het heeft verder geen hoge toegevoegde waarde te gebruiken . Ik mis daarnaast citroenzuur of wijnsteenzuur dit… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
Inmiddels is het binnen. Mischien een pannetje rijst opzetten met een kilootje rijst als test. Kan niet mislukken, maar ben wel benieuwd naar het SG dat het oplevert.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost Toen ik een jaar of 40 geleden bij een destilleerij rond liep waar diverse dranken werden gemaakt en ook rum werd er ook vanalles verteld . door de eeuwen heen zijn overlevering en legendes steeds mooier en meer overdreven… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden
Deze topzaak begrijpt straks niet waarom de kilozakken jeneverbessen ineens als warme broodjes over de toonbank gaan 😆
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost ik hou mij niet bezig met internet en hobby moonshiner en spook verhalen uit Amerika .
Sorry. Als ik wat nasla doe ik dat met boeken uit de industrie . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@harryd1969 er gaat een wereld voor je open met deze nieuwe ketel . Inderdaad het is zeker wat anders dan de t500 . Het is zelfde als een t500 gelijk aan Senseo machine vergelijken met een la marzocco espresso koffie… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@harryd1969 een nieuwe ketel is even altijd wennen aan karakter . Maar gaat zeker goed komen . T is net als een minares . de vrouw vind het niet leuk dat je er tijd in investeert maar het zorg voor… Read more»
-
Robbert liked forum post "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@harryd1969 dat is een mooi apparaat!! dat is zeker een enorme grote vooruitgang op dat t500 ding .
zeker een investering die ook de moeite waard is.
,👍👍👍
-
Robbert liked forum post "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@stefanjo voor mij is het ook hobby . Ik ga uit van de rijping en opslag . Een var kun je niet voor maar de helft vullen . ik stook tegenwoordig ook maar 2 of 3 keer per jaar of… Read more»
-
Robbert liked forum post "Op bezoek" – 5 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@arnoldus welkom op het forum . Het standaard verhaal wat hier vaak voorbij komt is 8 kilo suiker op 25 l en de turbo gist , carbon en door de T500 en toch een niet prettige alcohol smaak. Allereerst voor… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost. Bourbon maak ik meestal. Voor basis van de cuffs and buttons . ( Southern comfort)
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@stefanjob ik begrijp niet dat mensen steeds over 25 liter beslag hebben. Voor 10 liter drank heb je 36 kg ongeveer nodig dus is 25 liter maar krap in 25 liter kun je 6 kg ongeveer aan graan of mout… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@jaapjanjoost dat zijn leuke filmpjes . Misschien dat mensen dan ook zelf zoals wij vroeger als basis beginsel al aan leerde weer gaan mouten. Zo moeilijk is het niet . Het eesten in een oven is wel makkelijk maar voor… Read more»
-
Robbert liked forum post "Sugarwash" – 5 jaren, 2 maanden geleden
- Meer laden