Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly het is nog altijd zo dat je het beste kunt vergisten bij een sg van onder de 1100   of wel tussen  1090 Bij een minimaal sg van 1035 . Waarom een vergisten vroeg tijdig stopt kunnen diverse oorzaken wezen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly een hoger percentage kun je krijgen door meer suikers minder vloeistof . Of iniedergeval tw zorgen dat de appelsap voldoende suikers bevat . Eventueel inkoken ook mogelijk maar pas op dat je sg niet te hoog wordt waardoor het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @patbolk gebruik schone melasse mag ook rietsuiker melasse zijn . Daaruit stook je de drank en dat voeg je toe aan de granen alcohol .
    3: 1 tot 1:1 wordt wel gebruikt .
    Als variant kun je ook melasses mee vergisten. 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Ik koop de Black Label in de kilo zakken, snap niet dat ze niet veel meer soorten gist per kilo verkopen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn opstelling" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Prachtige opstelling .  Zo zie je dat je met enkele euro’s aan materialen een leuke werkende ketel kunt maken . Daar kun je veel leuke dingen mee gaan maken .! (Het de vaardigheid van de man achter de ketel die…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zwarte aanslag" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Op zijn kop zetten met een rubber stop in uiteinde . Dan vullen met zoutzuur of citroen of azijn zuur . Na enkele uren of dagen uitspoelen eventueel met een soda om zuur te neutraliseren en meteen naspoelen anders slaat…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly ik zou geen water meer gebruiken. Gewoon puur appelsap. Afhankelijk van het sg kom je daar meestal al tegen de 7% zonder suiker toe te voegen. Als je meer alcohol wilt kun je nog suiker toevoegen, maar meer suiker…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Meters kun je niet gebruiken als er restsuikers aanwezig zijn. Alleen sg verschil voor en na kun je gebruiken om percentage te berekenen.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly ah ok, dan is de gisting idd gestopt. Dan heb je onvergistbare suikers, dat zou je niet verwachten bij jouw mengsel. In dat geval gewoon stoken maar!

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Je vlam gaat uit, dus gist hij waarschijnlijk nog, of je Co2 deken ligt nog bovenop natuurlijk. Maar als ik het zo hoor is het nog niet uitgegist. Een gist die 18% aankan zal dit.mensgel van appel en suiker gewoon…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly. Gist kan 18% aan maar kan niet meer alcohol  maken uit suiker als wat andere gisten kunnen Uit 1 kilo suiker krijg je max 510 gr alcohol .   Alleen als je veel suiker in een krappe oplossing hebt sterft…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Zwarte aanslag" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    De helm met buis ondersteboven zetten op een manier dat hij blijft staan en doe er maar wat azijn in. Na een paar uurtjes is het wel opgelost. En mocht het er dan nog zitten zou ik me er maar…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @bas1975 ja, en vanwege het feit dat ik die ultra snelle gisten behoorlijk wat afvalstoffen produceren die de drank niet echt ten goede komen.
    Dus dan liever een paar dagen langer met wat minder afvalstoffen. 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Turbogisten vergelijkingsexperiment (1)" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Ik gebruik voor suiker eigenlijk altijd de Black Label.
     
    Ben benieuwd of je veel verschil merkt met de Turbo Pure 48 hours.. 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Schoonmaken T-500" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Het zuur in combinatie met koper zogt sowieso snel voor een blauwe kleur. Je hoeft dit niet vaak te doen hoor. Als je zuur gebruikt zal je het steeds vaker moeten doen om het schoon te houden. Het zuur tast…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens