Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel rietsuiker?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @profiteur je heb dan alcohol met iets bijsmaak maar bij lange na geen rum .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @rumon na het uitkoken van de riet  grofweg de vaste delen uit zeven. Daarna kun je  calsium hydroxide toevoegen aan de Melasse  Tijdens gisten ontstaat co2 wat de calsium omzet naar carbonaat en deze slaat vervuiling neer . Meteen Na…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "aangeboden" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Misschien een foto of iets erbij Fred?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @roeier als je boven 70% alcohol stookt en toch troebel is de temperatuur tehoog waardoor je vervuiling als te veel etherische oliën en ook vezels mee krijgt.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Rum van melasse basis recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verwarmen Spaanse ketel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @marco1971koper is niet ferromagnetisch dus niet zo geschikt voor inductie

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @patbolk ja geduld is een heel belangrijk punt bij dranken maken . Ja er is wel verschil in Jenever en korenwijn . een korenwijn is in de regel iets sterker dan Jenever. En gemaakt van gerst , mais en rogge…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filter problemen Maischen (bourbon)" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @jurro1971 gaas is 2mm maaswijdte .
    Ik denk dat je bij gigagaas op internet het wel kunt bestellen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filter problemen Maischen (bourbon)" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @jurro1971 
    In topic ” Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje  ”  staan van foto’s en in dit filmpje kun je het zien. https://youtu.be/19diBeEXYkc
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Filter problemen Maischen (bourbon)" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @jurro1971. Als je granen en mout gebruikt die grof geschroot of gebroken zijn dan filter je uit op de kafjes en bliezen aanwezig . Je kunt ook rijst hulzen kopen en die erdoor en erop affilteren. Zelf gebruik ik een…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "De moeilijkste drank." – 5 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Topic 2000 ChrisV Moonshine" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo geosmine wordt omgezet in een zure omgeving. Omdat hoeveelheid en graad van zuurte van citroen zuur niet aangegeven wordt en je niet te zuur moet gaan is aanbevelingen  tussen 3,5 en 4 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo import groothandels . Zoals ” van Gelder” . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Topic 2000 ChrisV Moonshine" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo hangt af van sterkte van het citroenzuur. . makkelijkste is om aan met een ph meter te controleren ph tussen 3,5 en 4 . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "De moeilijkste drank." – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Een goede vodka wordt 5 x overgehaald . In de laatste overhaal zal het percetage van af scheiding voorloop  tot dat bijna 90 % van het te verwachten hoeveelheid van de drank is opgevang op eenzelfde hoog  percentage blijven zodra…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Topic 2000 ChrisV Moonshine" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @chriswisky vooraf stoken het vergiste beslag 2 dagen laten staan op citroen zuur of inderdaard een azijn. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Topic 2000 ChrisV Moonshine" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @chriswisky er zijn verschillende oorzaken van de grondsmaak en geur.
    Meestal is dat door de stof geosmine . Door een zuur toe te voegen als azijn of citroen zuur verdwijnt deze .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "De moeilijkste drank." – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Vodka , whiskey  , aquavit zijn juist de makkelijkste dranken om te maken . Beslag is eenvoudig basis mouten en maischen van granen, wat eigenlijk elke beginner hoort te kunnen .( Hobby stokers beginnen vaak met suiker omdat men  denkt…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "De moeilijkste drank." – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Euh, die moet je even uitleggen… Waarom zou dat de moeilijkste drank zijn?Of bedoel je het moeilijkst om te drinken 😉 ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Laat ik mij even voorstellen" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Welkom Ron . 

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens