-
Stephan liked forum post "Even voorstellen….." – 5 jaren, 3 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@odevie Er staat even terug rekenen en ” Voor 100 liter .” Het is recept voor 100 liter jenever . Dus even rekenen naar totaal wat je zelf wil maken . Betreft water gebruik op mout / graan is standaard… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen….." – 5 jaren, 3 maanden geleden
@patbolk welkom op het forum .
Leuk dat je al zo enthousiast bezig bent .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Honing rum/ Ron Miel" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@harryd1969. De vat lagerings tijd of op snippers zou ik wel bij adviezeren zelf tussen tijds te controleren .
de manier van bewerken van vat en de keuze van hout was in tijd van de beschrijving iets anders dan momenteel.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@patbolk in principe zou een keuken zeef afdoende zijn .
Ja je kunt verhoudingsgewijs Inderdaad wisselen .
Je kunt ook iets schuiven in rogge en mais iets verhogen hierdoor krijg je iets zachtere smaak . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@alchemist Jou ” Limburgse Islay ” gaat vast in de toekomst opnieuw door jou voorliefde weer naar voren komen . Zeker wanneer je zelf de mouten gaat maken . Waarbij meestal ook deze zwaarder in smaak zal zijn dan de… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Honing rum/ Ron Miel" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Buchee beschrijft in zijn boek uit 1796 al een honing rum als pure melasses gekookt met een evendeel honing . Waarbij Honig gebruikt word van o.a. pruimen en cherimoya . Na vergisten gestookt op potstill en hierna opgeslagen als high… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@hilly 2 weken gisten is niks mis mee. Wat was je begin en eind SG? Dat zegt meer.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@hilly hoi Hilly, klopt, als je de Still Spirits zakjes gebruikt kun je zelf gistvoeding en enzymen toevoegen volgens de specificaties van Still Spirits. Maar melasse heeft zelf genoeg voeding, ik zou er niet al te veel aan toevoegen hoor.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "10 liter Alambiek" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@thekid ja het is zeer goed mogelijk vom daar een busjje in te soldeer voor een thermometer .
Het meten van themperatuur op de brug kan voordelen geven .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Even onderuit met alchemist zijn creaties . Alchemist weet dat ik soms wat kritisch ben en toch durfde deze dappere vriend zich opnieuw te wagen aan mij een sample te sturen . De eerste die Alchemist mij vroeg te proberen … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Meedenkers gezocht" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@tekkerd toen ik jaar of 40 terug overstapte van glas naar koper gebruikte ik bouw modellen voorbeelden en wat vergelijking en tabellen uit mijn boekjes bij bouwen . Mijn huidige ketels en kolommen heb ik op ervaring gebouwd. je kunt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Meedenkers gezocht" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@tekkerd plaats van themperatuur meten hangt af van stookmethode , configuratie ketel opbouw , type ketel , wat voor producten je stookt . Daarnaast heb zowiezo te maken met een evenwicht tussen kooknat temperatuur en brug temperatuur . Als bijvoorbeeld… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Meedenkers gezocht" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@tekkerd het zijn diverse producten die in een stookwijn zitten met diverse kook en damp temperaturen maar ook verbrandings temperaturen van vluchtige stoffen . Inderdaad met ervaring vaar je minder op temperaturen . Maar het is wel van belang dat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Experimenteren met likeuren" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@bpc er zijn diverse glyserines te koop die foodgrade zijn. .
Alle plantaardige zijn inprincipe bruikbaar .
Kruidvat heeft het o.a. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Experimenteren met likeuren" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@bpc je kunt beter glyserine gebruiken voor het mondgevoel .
5 tot 15 mil per liter . -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Mooi en duidelijk verslag Nick! Ik ben heel benieuwd of hij droog vergist. Wat zijn je ervaringen hiermee met de safspirit HG-1?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "op vat ?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@notna. Wanneer een naad lekt sla je vlak langs naad om en om nagels die dan infeite de naad dicht drukken .
De nagels mag je alleen niet geheel door het hout slaan .
IMG_20210321_124653419.jpg - Meer laden