Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    Met dit weer is het natuurlijk weer CIDER tijd 😆  De druivensap met CL23 van ruim een jaar geleden is nu wel de favoriet.  De appelsap heb ik dit jaar allemaal verstookt voor een basis alcohol, maar ik heb nog…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "receptje gevonden snel fermenteren" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins. Gelijk.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "receptje gevonden snel fermenteren" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins Het genoemde recept is een dood gewoon basis recept. Als je er geen multivitaminen in doe zal er ook wel alcohol geproduceerd worden en voor de rest kan je er alles in gooien wat jij wil en lekker vindt….   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "receptje gevonden snel fermenteren" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins multivitaminen is niet het zelfde als fruit, want dat is een groot deel suiker. DAP en citroenzuur zou je in de Stookwinkel kunnen kopen als je op tijd bestel heb je het de andere dag in huis. Je moet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "receptje gevonden snel fermenteren" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins Je zal altijd gistvoeding moeten toevoegen. De speciaalzaak verkoop gistvoeding en dat is het beste, maar je kan ook marmite of wat rijst of havermout koken en dat gebruiken en zo zijn er nog wel meer dingen. Ik gebruik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "aanmaak" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins wat hier boven staat is de meest simpele rum stookwijn maar een simpele suiker stookwijn is natuurlijk nog makkelijker. En ja, daar is nog meer over geschreven dan over rum. 
    https://stookforum.nl/forums/recept/receptje-gevonden-snel-fermenteren/#post-105403

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "aanmaak" – 1 jaar, 12 maanden geleden

    @prins met jouw recept zal het wel een slap drankje worden, maar misschien vind jij dat wel lekker. Er is al heel veel over rum geschreven op het forum en een recept wat veel gebruikt wordt(ook door mij) is voor…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "kolom" – 2 jaren geleden

    @prins hoezo nog niet “af gesoldeerd” het is wel de bedoeling dat je de vulling nog uit de kolom kan halen. En zeker als je koper gebruikt(wat het beste werkt) zal je de vulling schoon en droog moeten maken.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "wat voor jou een weet is , is voor mij een vraag" – 2 jaren geleden

    @robbert O sulfiet is zout 😮 daarom krijg ik na een glaasje steeds meer dorst en ga dan nog meer drinken 🙄 Dat verklaart een heleboel 🤢

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "weer een nieuweling" – 2 jaren geleden

    @stookdoos Welkom. Er komen een heleboel vragen op zoals, welke ketel, welke drankjes en hoe ben je te werk gegaan 😆

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 2 jaren geleden

    @bovie. Welkom Jeroen, leuk dat je nu ook uit de schaduw treed en hopelijk een bijdragen ga leveren aan dit mooie forum. Je heb na 3 jaar al best wat ervaring waar andere ook wat aan hebben. Wij hebben alleen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Sugar wash gist niet?" – 2 jaren geleden

    @dedamian Ja wat doe je fout?? Met zo weinig details is dat niet te zeggen. Gebruik de zoekopdracht eens voor neurale alcohol en vergelijk jouw werkwijze. Bijvoorbeeld:
    https://stookforum.nl/forums/recept/suikerwasch-beter/#post-105682

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Oud forum lid weer terug." – 2 jaren geleden

    @cuco-portugal welkom. 15  soorten fruit daar moet vast wel een lekker drankje van te maken zijn.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Suikerwasch + beter" – 2 jaren geleden

    @harryd1969 zoals al vaker aangehaald hoef een Turbo gist niet per definitie slecht te zijn. Turbo gist wordt wereldwijd veel verkocht en daar zitten best wel te vrede klanten bij. Maar je moet je dan wel aan het recept houden…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 2 jaren geleden

    @murmillo Groene walnoot likeur maar de drank is pik en pik zwart 😆

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 2 jaren geleden

    @rinus55 https://stookforum.nl/forums/recept/walnoot-likeur-1/#post-91513

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Suikerwasch + beter" – 2 jaren geleden

    @harryd1969 daar kom ook bij dat er heel veel hardnekkige verhalen op het internet blijven rond gaan. Helaas zijn dit meestal oude achterhaalde recepten uit de tijd dat er nog gestook werd bij maanlicht in afgelegen gebieden. En dat heeft…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 2 jaren geleden

    @murmillo de smaak van de groene onrijpe walnoot is niet echt te vergelijken met de geroosterde noot. De groene walnoot is behoorlijk intens van smaak.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Suikerwasch + beter" – 2 jaren geleden

    @eric-jan ik weet niet hoe je de vorige stookwijn gemaakt heb die een chemisch luchtje had, maar heb je ook al eens met de zoekopdracht naar “neutrale alcohol”of “RuMo’s simpel alcohol recept” gezocht? https://stookforum.nl/forums/recept/receptje-gevonden-snel-fermenteren/#post-105405 Ik snap wel dat het lastig…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 2 jaren geleden

    @gerard01 Leuk om dit topic weer op te halen want half juni kan je het beeste de groen walnoot plukken voor een walnootlikeur (zie het andere walnoot topic).

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens