Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Mountain Dew" – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    Vandaag bij molen De Walvisch langs geweest(is voor mij 15 min. met de auto). Leuk geholpen door enthousiaste vrijwilligers en die molen en binnen stad van Schiedam is ook wel een bezoekje waard. Vroeger had ik een voorraadje basis graan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @edwins welkom, je wil natuurlijk zo snel mogelijk stoken met je nieuwe ketel, maar hou het eerst simpel gooi er een paar pakken wijn in dan kan je al vast je ketel leren kennen. Daarna een suiker stookwijn en dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rvdh door gerst 😳 ik heb daar ook wel eens last van, zal toch niet door mijn hobby komen 🤔

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Bier en vertier" – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rvdh ik gebruik in plaats van de rubber ring een stuk keukenpapier en dan de deksel dicht.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Beginnersvraag. Is de gemaakte cider goed of niet?" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @ciderfan. Ik denk dat er niets is mis gegaan je heb gewoon zure cider gemaakt of te wel al je suiker vergist. Wat was je begin en eind SG? Lees anders de andere topic’s over cider eens er is hier…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Vraag, ik heb een boiler 80 liter waarvan ik mijn eerste ketel wil gaan maken." – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Advocaat" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist, ja dat denk ik ook. Juiste verhoudingen  en juiste temperatuur, roeren met de temperatuurmeter er in.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gistingstank 90 liter aangeboden" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @haak ja, als je zelf niet zo handig ben moet je handige spullen gebruiken of handige mensen kennen. 

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gistingstank 90 liter aangeboden" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @haak de dode gist zakt naar beneden dus als je de kraan open zet kom eerst de dode gist er uit en daarna de schone stookwijn. Wel eerst een emmer onder het vat zetten voor dat je de kraan open…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "T500 wordt niet meer warm" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @murmillo de droogkook/aanbak beveiliging is bij mij ook wel eens aangesproken(ja dat knopje op de bodem). Volgens de fabrikant is de boiler van de T500 alleen geschikt voor heldere vloeistof. Dus bij het stoken van heldere of dikke vloeistof gebruik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @rudy68, gaat het met de gerst de ketel in?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @murmillo, wat mij nu als eerste opval is de anijs smaak.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @hilly, ik had het idee dat de smaak wat voller was geworden, maar de precieze smaak van het kleine beetje wat ik een jaar geleden heb geproefd weet ik niet meer. Ik weet trouwens van gisteravond ook niet veel meer…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @nimrax @robbert , vandaag het Gin recept van Robbert geproefd. Ik had het  precies een jaar laten rijpen met de kruiden die @hilly  had geregeld. Het wachten lijk lang maar is echt wel nodig en ik had nog wat gin…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @nimrax @robbert , vandaag het Gin recept van Robbert geproefd. Ik had het  precies een jaar laten rijpen met de kruiden die @hilly  had geregeld. Het wachten lijk lang maar is echt wel nodig en ik had nog wat gin…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Beginnend hobbyjeneverstoker" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @bevelander welkom. Hoe de commercieel jenevers gemaakt worden zal je waarschijnlijk nooit hellemaal achter komen dat zullen ze wel geheim houden. Maar jenever in de zoek opdracht hier geeft vele hits net als gin. maar wat de smaak wordt is…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 19 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens