Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist SG van 1062 is heel netjes. Laat eens een fotootje zien van je frituur schep en mandjes in actie.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Beginnende hobby stoker" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @geronimo wel knap dat je weet hoe methanol ruik. Hoe heb je de stookwijn gemaakt?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Whiskyliefhebber die mogelijks wel eens wil gaan experimenteren….." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @vloebi welkom. Ik hoop dat je na de cursus wat van je opgedane kennis wil delen.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Nieuw lid" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @ruben124, ik snap de stokers niet die een deel van de drank afkeuren maar dat dan weer wel opnieuw gaan gebruiken. Na het distilleren blijf er bijvoorbeeld water achter in je ketel en wat uit je ketel komt is dus…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist, in een jeneverstokerij heb ik dat ook eens gezien, de temperatuur ging van hoog naar laag. Dit was voor mij omgekeerd maischen en de juffrouw van de rondleiding kom mij toen niet uitleggen waar dit goed voor was.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Robbert's Tiny Projects" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, ik wil de rum niet zoet maken dus ik probeer eerst de koffiebonen. 2 bonen fijn stampen en die in 1 liter rum en dan na 2 dagen filteren is dat een goed plan?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Robbert's Tiny Projects" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Robbert's Tiny Projects" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist wat ben je ook eigenwijs he 🤭 . Laat Robbert het maar niet horen dan krijgen we weer dat verhaal van enkel een pan en een lepel 😆 😆

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @odevie, als de ingrediënten juist zijn en de vergisting loopt niet goed dan is meestal de temperatuur de oorzaak.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, ik heb vandaag de Spiced Rum gestookt. Bij het macaraat kwam de anijs als eerste maar in het geheel rook het geweldig. Het stoken ging goed en de naloop (45 – 40%) smaakte al heel goed. Ik heb alleen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Na motorrijden, verschillende BBQ's….." – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Na motorrijden, verschillende BBQ's….." – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Nieuw lid" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @ruben124 als ik je verhaal goed lees laat jij de gist de temperatuur bepalen, maar dat is niet de bedoeling jij ben in control. Als je stookwijn te koud is gaat je gist in winterslaap en stop hij dus met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "T500 esters uit rum wash?" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @kena1979 misschien is het beter om te infomeren bij de gene die het geschreven heeft naar waar jij verwijs. Dat is waarschijnlijk iemand uit een professionele distilleerderij. Ik maak mij niet druk om dit soort dingen en stook gewoon mijn…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @maart229, Nee niks doen en je tijd uit zitten.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Na motorrijden, verschillende BBQ's….." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @eazyrider. Welkom Stephan, rustig aan beginnen is een goed plan stapje voor stapje. Maar je vlees bereiden en gelijk je drank stoken zal niet mee vallen. Je drank zal meestal wel een paar weken nodig hebben ook als je het…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 20 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens