Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Nieuw lid" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @ruben124 welkom en leuk dat je na lang lezen en filmpjes kijken nu echt gaat beginnen. En met een vriendenclub kan het helemaal leuk worden, als de rol verdeling maar goed is(dus niet 1 man stoken en de rest zuipt)….   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @maart229, dat je de emmer nog even laat staan is dus prima maar een Turbogist die er zo lang over doet is niet prima.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Blijft gisten" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Eerste keer stoken met T500 alambiek onzekerheden en vragen." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @mick uiteraard, de rode slang is de aanvoer van koelwater en de blauwe de afvoer na koeling.
    Ik heb trouwens tegenwoordig het kraantje in de afvoer zitten.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist dat er geen man overboord is zal Maart229 wel fijn vinden 😆  Ik ga meestal uit van 3 a 4 weken gisten, maar het kunnen er dus ook wel 5 worden. Als er nog veel activiteiten zijn in je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Op een zonnige zondag gin uit de thumper" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @rinus55, wat ik lees bevreemd mij wel een beetje. Iedereen mag stoken zoals hij wil en zoals hij lekker of veilig vindt. 2 tot 5% van je totale alcohol in je stookwijn is puur vergif, en het meeste zal als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Nieuw hier" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @noobstoker. Whisky maken met een kolom, ik dacht dat we het over suiker vs mout hadden. Dan is suiker altijd goedkoper en makkelijker maar mout beter van smaak(ook bij je roer receptjes).

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Nieuw hier" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @noobstoker Natuurlijk heeft dat zin, jij als kok zal ook weten dat je de lekkerste gerechten maak met goede en verse ingrediënten. Maar natuurlijk zijn vakmanschap en apparatuur ook belangrijk. Ik gebruik ook wel eens een suiker stookwijn en dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Eerste keer ketel opstarten" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @sjmmie welkom. Je moet hellemaal niets, want het is al voldoende om de ketel met een sopje schoon te maken. En daarna bepaal jij wat je ga stoken eerst wat wijn om te oefenen of een suiker stookwijn of wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Enthousiasteling van achter de boeken naar voor de ketel" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Enthousiasteling van achter de boeken naar voor de ketel" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @cptredeye welkom. Ik ben zelf ook zo begonnen ik dronk whisky en dan dacht ik hoe krijgen ze die smaken daar in. En als je de drank zelf maak kom je daar voor een deel achter en voor de rest…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus. Ja dat dacht ik al. Ik denk dat ik dan met 100gr meel en 2gr zout en het vocht van de kool een papje maak.  Het gewoon opkweken met meel, groeten, fruit of yoghurt lukt prima, maar het melkzuurcultuurtje…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus ik heb wel eens een melkzuurcultuurtje opgekweekt(denk ik) maar met zout ga ik ook eens proberen. 2% is niet veel voor een begin kweekje 🤔

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus Iedereen die wel eens brood of een pizza bodem bakt weet dat gist en zout niet samen gaan 😉 dus prima gedaan 👍

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @murmillo Nog niet , ik heb alleen de MJ M02 en Fermentis Sadcider geprobeerd en die bevielen wel.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @haak er was alleen appelsap in de XXL aanbieding, maar de druivensap haal ik weer bij de Plus 1,30 euro net als bij AH. Maar dan nog wel statiegeld. Ze denken zeker dat ik blijf slepen met die zooi 😠

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @haak oké het wordt de cl23 🤔 Ik heb nu een batch met Mangrove Jack M02 zonder toevoegingen maar wel met 6%, en dat smaakt eigenlijk nu al prima. Moet wel oppassen dat het niet op is voor dat de…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 22 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens