Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "vraag ketelbouw thermometer" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @bas7726 , ik heb een knelkoppeling in één van mijn ketels gesoldeerd. De knelring heb ik vervangen door 2 rubberen ringen als ik nu de moer aandraai dan worden de ringen samen geperst en het gaatje dus kleiner. De rubberen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Pepernoten" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @ndre, bedoel je geen kruidnoten? Daar kan je namelijk prima een taart bodem van maken.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Experiment Baijiu / Soju" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar mooi dat je drankje klaar is en ook nog gelukt. Dat je de voorloop weg gooi is meestal wel duidelijk die ruikt en smaakt niet goed. Maar de naloop is meestal ook niet meer de beste alcohol. In een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Zure lucht in da house!" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @rino3-5 , al 2 antwoorden en nog geen bedankje, maar dat is natuurlijk ook niet verplicht net zoals antwoordt geven op jouw vragen. In die dagen dat je op antwoordt wachtte had je het hele forum meerdere keren kunnen door…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Lild whisky uit de kaboutermuts" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Mijn 1e kleine "eigenbouw" ketel" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @haak sorry, maar je kan al je alcohol bij mij inleveren dan stel ik het veilig 😌

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @robbert als dit het enigste is wat je nog heb zou heel snel nieuwe maken 😉

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Mijn 1e kleine "eigenbouw" ketel" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @klompenpaard en waarom niet, messing bestaat voor een groot deel uit koper. Ik heb wel eens gelezen dat het drinken van alcohol niet zo verstandig zou zijn.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Mijn 1e kleine "eigenbouw" ketel" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Experiment Baijiu / Soju" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar hier zijn er ook een paar drankjes bitter geworden hoor, maar na een paar jaar op de fles wordt dat al minder. Hoe Soju smaakt weet ik niet maar ik was tijdens de Olympische winterspelen van 2018 die toen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Experiment Baijiu / Soju" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar ik denk dat maanden te lang is denk eerder aan weken. Met snippers wordt je drank snel bitter.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Experiment Baijiu / Soju" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar ik heb ook wel eens geëxperimenteerd met rijst en het was eigenlijk wetenschap begrijp ik nu want ik heb alles genoteerd
    https://stookforum.nl/forums/het-cafe/rijst-whisky/#post-41147
    Of misschien was het wel aankloten maar het resultaat was in ieder geval wel lekker.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Mijn 1e kleine "eigenbouw" ketel" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Robbert's Tiny Projects" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "1e run met de t500, gelijk ook wat vragen :)" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @maart229 Opbrengst en kwaliteit juist niet ten goede maar slechter. Opbrengst is lager omdat er nog ongegiste suikers aanwezig zijn en als het gisten nog aan de gang is en je gaat stoken zal er nog veel gist door je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Rum vraag" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @mccorner. De dranken die maar 1 keer gestookt worden zijn meestal met een soort kolom ketel gestookt. Met een alambiek zou ik minimaal 2 keer stoken, dan heb je genoeg percentage na het maken van je cut’s. Ik persoonlijk stook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Robbert's Tiny Projects" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "mijn nieuwe keteltje" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @rinus55 🤩 🤩 👍

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Eindelijk een account gemaakt :)" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar Welkom Richard, je zal merken als je hier op het forum wat vragen stel en je activiteiten deel dat de ontwikkeling van je hobby met sprongen vooruit gaat.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    Vol verwachting klopt ons hart 😛 

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens