Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Mout mee vergisten ?" – 10 maanden geleden

    @geen-onruststoker de mout zal volumen van de ketel in beslag nemen, zodat er minder plaats is voor de alcohol houdende drank. Ook is de stookwijn zuiverder als het gefilterd wordt gestookt, maar of de drank daar beter van wordt is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "groeps foto" – 10 maanden, 2 weken geleden

    @rinus55 verbetering van wat smaak, alcohol percentage of temperatuur controle?
    Ik heb niet zoveel schuim in mijn caps, alleen een paar bubbels en dan de druppels die naar beneden druppen. 

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Start" – 10 maanden, 3 weken geleden

    @jvtriest1965 de Thuis Distilleren Beginnersgids, veel plezier er mee.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Christian stelt zich voor" – 11 maanden geleden

    @christianb welkom, de basis is denk ik wel aanwezig om met stoken te beginnen. Wij geven geen cursussen maar wel een hoop advies.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Wie heeft ervaring met: Fermentasaurus of FermZilla?" – 11 maanden, 1 week geleden

    @62vette, ik gebruik gewoon vaseline.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "maboc" – 11 maanden, 2 weken geleden

    @maboc welkom terug. ja, alcohol kruipt waar het niet gaan kan 😆 Ik snap dat als je zomaar met een beetje suiker en turbo gist wat doet de interesse snel weg vloeit. En nog maar niet te spreken over de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Welke gist voor whisky?" – 1 jaar geleden

    @camielp ik vindt het wel bijzonder dat een lid van een whiskyclubje denkt dat je met een bepaalde gist en een vat soort een heel smaak profiel kan voorspellen. Daar komt gelukkig wat meer bij kijken en dat maak het…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Frank stelt zich voor" – 1 jaar geleden

    @frankos888 welkom, de T500 is een leuke ketel om mee te beginnen daar kan je meerdere kanten mee op tot dat je je ergens in gaat specialiseren. Als ik gist aan het opkweken ben voel ik mij ook wel eens…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hallo luitjes" – 1 jaar geleden

    @ndre https://nl.aliexpress.com/item/32892855574.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d4xotzQ

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hallo luitjes" – 1 jaar geleden

    @ndre  alle tri-clam’s zijn 2″.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hallo luitjes" – 1 jaar geleden

    @ndre dat is het zelfde als in de adapter want de basket kan ik in allebei schroeven.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Saké (Japanse Rijstwijn)" – 1 jaar geleden

    @concha Weer een leuk en leerzaam filmpje van de hoogleraar, met een duidelijke uitleg over een paar basis wetenwaardigheden.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Naloop" – 1 jaar geleden

    @robbert https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-25/keuringsdienst-van-waarde_87/afspelen

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Opschalen whisky productie" – 1 jaar geleden

    @wjm het maakt niet uit wat andere er van vinden want je stook toch voor je zelf? al is het misschien wel wat veel voor 1 persoon😆

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Opruiming 32 kilo Melasse Cans, donderdag van 17.00 tot 20.00" – 1 jaar geleden

    @bewust. Bert kan je voor mij weer een kannetje meenemen? Ik zit nog een weekje in Thailand. Stuur alvast maar een tikkie.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Grainfather G70² en destilleren" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Grainfather G70² en destilleren" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Naloop" – 1 jaar, 1 maand geleden

    @robbert ik bedoelde eigenlijk dat ik bij een heldere alcohol wat eerder stop met het hart en bij whisky wat langer door ga. Maar hoe lang je door gaat is best wel moeilijk, want dat bepaalt toch voor een deel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Naloop" – 1 jaar, 1 maand geleden

    @gerbenb welkom op het forum. ik weet niet welke drank je maakt, maar als ik geen heldere alcohol maak gebruik ik altijd het begin van de naloop om meer smaak te krijgen.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Grainfather G70² en destilleren" – 1 jaar, 1 maand geleden

    @nicolaas dat is nou zo mooi aan dit forum, de kennis wordt overal en altijd gedeeld. Ik zit op dit moment voor een paar weken in Thailand dus als daar wat gedeeld moet worden(liefst drank) 😉

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens