Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Misschien heb je hier wat aan
    https://stookforum.nl/forums/installatie/babydragon-op-de-grainfather/paged/11/

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @keije, voor een dikke en lange kolom heb je meer vermogen nodig en voor meer volume heb je meer tijd nodig. Om de alcohol naar boven te stuwen heb je dus vermogen nodig maar niet teveel anders verbrand de vloeistof…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gerst mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kevin wortel lengte is niet belangrijk maar kijk naar de sabel.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gerst mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kees22. Ja, dat is de vraag is het parelgerst of parelgort(met kaft of zonder kaft).

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gerst mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kevin 18 graden is misschien wat hoog en dan is er meer kans op schimmel. Rond de 13 graden wordt meestal aan bevolen.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Mijn eerste bourbonmash" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gerst mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kevin, misschien heb je de topic van catnip gelezen maar anders is het misschien leuk om eens te doen hij heeft de zelfde weg bewandeld
    https://stookforum.nl/forums/installatie/van-graan-tot-vat-zelf-mouten/

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Meestal worden hier succes gedeeld zoals heel lekker of zoiets als” ik moet zeggen het smaakt goed” maar wij zitten aan deze kan kant van het scherm en moeten dat maar aannemen. Deze keer anders het boven staand recept is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Zelf Amaretto maken" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Botanische bitters" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @drankdier, kijk eens in het Mountain drew topic dat bestaat ook voor het grootste deel uit mais https://stookforum.nl/forums/recept/mountain-dew/#post-97721 Maar dan moet je nog wel opzoek naar goede hele mais korrels. Vraag mij wel af of de meeste bourbons niet uit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @oostermuis, niet iedereen is tevreden over de Turbogist maar het wordt wereldwijd veel verkocht dus er zijn ook veel tevreden klanten, maar je moet het wel goed gebruiken. Dus nog maar eens een korte beschrijving. En in tegenstelling met wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @mccorner, heel verstandig om de kruiden er al vast uit te halen, want na een weekje extra macereren kan de smaak te overheersend worden.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre, ik weet niet waar jij je ketel wil kopen, maar ik heb mijn 2,5 liter ketel bij de stookwinkel gekocht en deze kan ik met 3 liter tot de rand vullen. Ik stook dus max. 2,5 liter.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Suikerbiet gekookt morgen gist erop, iemand nog tips?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @toeter, ik heb nog nooit een drankje gemaakt van suikerbieten gedronken wat enigszins acceptabel was alhoewel de suikerbieten goedkoop en in grote hoeveel heden aanwezig zijn.  Het klopt dat je met een T500 boiler en de koper dome niet op…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @oostermuis, ik lees dat je het niveau wat wil verhogen dus ik denk dat je dan geen Turbogist gebruikt. Want wat je waarschijnlijk al heb gelezen is dat meestal de eerste stap om het niveau te verhogen. De actieve vloeibare…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Aangenaam en advies gevraagd" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @arie1978, ik zou sowieso de ketel in het zicht houden je kan wel eens even weg lopen bijv. voor een toilet bezoek 🤭 of zo maar het is niet het zelfde als de wasmachine aanzetten.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Aangenaam en advies gevraagd" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @arie1978, de advertentie die jij laat zien is van een complete ketel met kolom. Als je dan een stookwijn heb kun je direct gaan stoken. Wel heb je een constante water toevoer nodig maar als je dat niet heb in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Bakkersgist. Wat is er fout gegaan?" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

  • Psycat

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens