Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Graanalcohol maken" – 4 jaren geleden

    @brouwerke SG 1087 is mooi daar zou je de 12% mee kunnen halen en dat is ook zo’n beetje wat de bakkersgist kan halen. Dus een biergist hoef dan niet en bakkersgist is al eigenlijk een biergist. Ik begrijp ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen: Frank" – 4 jaren geleden

    @frank welkom. Ik denk dat je interesse eerst naar een graan vergisting uit gaat maar het fruit seizoen komt er ook weer aan. En het aanschaffen van een ketel is leuk maar het bouwen nog veel meer.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Graanalcohol maken" – 4 jaren geleden

    @brouwerke ik denk eerder dat de suiker gaat verbranden, maar het maakt niet uit als er iets verbrand is je ketel vies en zal je het waarschijnlijk in je drank proeven. Ik heb een dubbele bodem in mijn ketel en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren geleden

    @alchemist ziet er simpel uit dat moet mij ook wel lukken.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren geleden

    @alchemist welk You Tube filmpje was dat?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "sorry" – 4 jaren geleden

    @alchemist zo zie je maar, altijd een antwoord op dit forum hoe on door dacht de vraag ook is.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "sorry" – 4 jaren geleden

    @alchemist ja, heb ik een schroevendraaier met een X zit er een – op die schroef 😵 wat moet ik nu 😜 
    Wacht ik vraag het op het forum???

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren geleden

    @arjen Aah dat is een cider van druiven
    https://www.ah.nl/producten/product/wi377724/ah-druivensap
    daar moet het ook wel meel leuken.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "sorry" – 4 jaren geleden

    @georges en heb je ook nog iets over het stoken te melden, klagen doe je maar in het beklaagdebankje 😆 😆 😆  Maar serieus haal diep adem en als je al een borrel heb drink die en het komt allemaal…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Leren stoken" – 4 jaren geleden

    @koos als je er niet gemakkelijk bij voelt stook dan geen drank want dan blijf er altijd wat in je achterhoofd rond dwalen en zal je niet van je drankje kunnen genieten. Zoals je in het filmpje van Robbert kunt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren geleden

    @thekid ten eerste zijn cider en stookwijn 2 hele verschillende dingen. De wijn die afgeraden wordt om stookwijn van te maken kan heel goed zo gedronken worden en de appelsap voor de cider ook. Alleen als de stookwijn gedistilleerd is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Gerst gist?" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hoi ik ben rens" – 4 jaren geleden

    @rens-ho welkom, ik ben ook begonnen met een snelkookpanketel en heb deze een aantal keren aangepast. Maar uiteindelijk was het een leuk keteltje om mee te leren stoken. Ondertussen heb ik er een aantal ketels bij.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Voorstellen Pyotr" – 4 jaren geleden

    @pyotr welkom. Je zit al goed met je hardware en met je bierbrouw achtergrond er bij moet een drankje stoken ook wel lukken en anders horen we het wel. Welk drankje wil je maken? Je problemen met je account los…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse" – 4 jaren geleden

    @pulle, natte en droge gist kan je allebei in de vriezer bewaren, ik heb natte gist in de vriezer en de droge in een vacuümzak in de koelkast. Ja hoelang kan je dat bewaren 🤔 Er wordt wel gezegd 1…   Meer lezen»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Flessen, weckpotten en andere recipiënten (winkels)" – 4 jaren geleden

    @geelke 1.75 euro voor fles+dop bij Appie zit er dan ook sap in 😉

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse" – 4 jaren geleden

    @pulle ik gebruik op 25l 4*42gr dus 5 is prima voor 30l. En niet te zuinig koop gelijk een doos dat spul kost bijna niets. Ik heb ook wat in de vriezer liggen voor nood 😆

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo vind forumbericht "Leren stoken" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Leren stoken" – 4 jaren geleden

    @koos welkom. Met wijn maken ben je al goed op weg om je eigen drankje te stoken. Schnaps wordt meestal van fruit gemaakt maar druiven kan ook(ik neem aan dat je wijn van druiven is). En om te beginnen gewoon…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 7 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens