Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Partij overjarige honing te koop" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    Dat is een goede vraag.
    En wat gebeurt er met de HMF bij vergisten en destilleren.
    En hoe schadelijk is die HMF eigenlijk?
    Gaat het hierom: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hydroxymethylfurfural
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @pikketanus alsum is aanwezig  . Lindebloesem niet.
    Op 1 na zijn het toch wel veel gebruikte kruiden. . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbogist op fruitwijn?" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @riesjaar een goed product / gist heeft geen actief kool nabewerking nodig . Elke nabewerking geeft residu . Ook actief kool  . Het zij in zweem het zij in smaak . Ook actief kool laat smaak residu .    @spouterace…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @drankdier alsum , gentiaan, kruidnagel, kaneel , engelwortel, lavendel, citroen Melisse , rozenblad en een bijvoet dat klopt .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @pikketanus er zijn een paar andere likeurtjes waar inderdaad ook genipi inzitten.
    Dus zover kan ik zeggen het klopt er ligt genepi op het bord

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Hoe alcohol gehalte stookwijn meten?" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    Ach, met 1,015 kun je nog best even wachten. Als je echt een suikerwijn hebt gemaakt, kan die nog wel wat zakken en dus meer alcohol maken. En met 10 % alcohol kun je, als je de zaak niet verstoort,…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @kevin alchemist houd wel van whiskey  en misschien doet hij  poging . 
    Het zijn op 1 na kruiden die vrij regelmatig voorkomen in diverse dranken.  Met ervaring kun ver komen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Een tijdelijke schouder om een beetje te leunen, een handreiking die liefde voor het stoken uitstraalt." – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @kevin kaneel , kruidnagel , engelwortel ,lavendel , citroenmelisse en inderdaad een soort van rozenblad  .
    6 van de 15 .   Niet slecht 
     
     

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Aangenaam en advies gevraagd" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    • @arie1978 in jouw boiler past makkelijk 25 liter. Waarom heb je niet alles gedestilleerd?
    • Ik zou iig jouw 2 liter door een koffie filter doen en opnieuwstoken met de andere helft. Je gebruikt het immers toch niet om te consumeren.
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe alcohol gehalte stookwijn meten?" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @ghost Het verschil tussen start SG en eind SG vermenigvuldig je me 0,13125 en je hebt het alcoholpercentage.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    Voorbereiding op het volgende tiny filmpje  . Deze Diverse kruiden worden nog aangevuld met vanille stokje ( ik gebruik geen extracten omdat deze veel minder verfijnd overkomen in destilaat ) en na destilleren met een honig. ( Degene die alle…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een tijdelijke schouder om een beetje te leunen, een handreiking die liefde voor het stoken uitstraalt." – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @poverino ik heb al enige dingen voorbereid voor jou bezoekje hier. 
    We kunnen een mispel stook doen of we gaan  een alpenkrauter liqueur maken . 
    Ook liggen er wat mouten en granen klaar voor eventuele andere doeleinden. 

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @keije ergens heb ik hier op forum ook iets met foto’s staan van rvs 304 dat zwart uitslaat in ingekankert was .   304 – koper , zuur en eventueel slechte aarding of statistisch  geladen..  koper vreet meer weg maar ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @premières op een slechte dag  zakt luchtvochtigheid iets tot  70 % in een droge zomer zoals afgelopen zomer maar dan bevochtig ik het Linnen wat over vat heen ligt  maar rest van   tijd is 75 -78 % . gemiddelde. Temp…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    De t500 en kolom is een commercieel leuk hobby ding maar ik zou toch tientallen betere voorbeelden kunnen vinden . Kopper boiler met rvs opzet ? Beter is rvs boiler met koper opzet  of vol koper.  Het is trouwens ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    @keije ga je een verwarming inbouwen  of aanliggende verwarming of op een plaat of wil je eau bain Marie ,? .je praat over een 2inch in diameter maar hoe hoog is kolom  ?  Je kunt 80 liter opwarmen met inwendig…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 3 jaren, 6 maanden geleden

    als percentage van boven de 50 ,% zakt in 3 mnd naar 35 % is er toch iets mis in hoe een vat is opgeslagen. Of is voorbehandeld. Een vat sla je op in een ruimte waar een luchtvochtigheid van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Spaanse Wijn (Uisiqe-beasha recept rond 1600)" – leuk 3 jaren, 6 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 6 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens