Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Suikerbiet melasse destilleren" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kena1979 zuren helpen het binden en ontbinden van alcoholen aan andere zuren  Esterificatie.  Bijv Azijnzuur bind aan alcohol door aanwezig van zwavel zuur  . Acetaat Tijdens vergisting onstaan diverse zuren.  In stookboekje vind je het ontstaan van alcohol  .  …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Botanische bitters" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @alchemist ja de smaak gaat meer en meer verdwijnen. Even als honing door koken. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre 10 liter is een goed begin . Ik heb meerdere ketels en de 10 liter komt regelmatig van zolder . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre aantal keren overhalen hangt niet alleen af van soort product maar ook de kwaliteit van het product en hoe het is overgehaald.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "mais mouten" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @drankdier in dat topic ” mountain dew”  wat Rumo ook aanhaalde Beschrijf ik de simpelste manier om mais te mouten. T is een vrij harde korrel dus het kan inderdaad soms wat langer duren en ook het vooraf weken is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Botanische bitters" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "mais mouten" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Suikerbiet gekookt morgen gist erop, iemand nog tips?" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Botanische bitters" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @alchemist des te langer je laat pruttelen des te meer de zoethout smaak verdwijnt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Voor bourbon gebruik je minimaal 51 % mais . Daarnaast kun je  een diastatisch  mout gebruiken . Dus een actief enzym . Dit is nodig om zetmeel ketens in stukken te knippen en om te zetten in vergistbare suikers. Mais…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kevin Dat is brouwen.
    Mouten is het laten kiemen van de graan- of maïskorrels.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, even voorstellen als nieuw lid!" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @rino3-5 .  Een vergisting moet je zo weinig mogelijk beroeren.  Inderdaad pas Zodra gisting volledig voorbij is  destileren..
     
     

  • Profielfoto van evds3

    evds3 vind forumbericht "3 liter kolom distilleerketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre 12 liter is prima mee te werken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre  dan zou een alambiek van 5 of  10 liter   Met kolom een prima overweging kunnen zijn .  Te weinig inhoud is lastig te veranderen. Een iets te grote inhoud kun je eventueel reduceren door keramische of lava stenen te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre ik heb mijn aantal ketels terug gebracht naar 7 en een glazen kolf .  De ketels die ik daarvan het meest gebruik zijn de 50 liter en de 15 liter.  Dan  De glazen kolf van 750 ml voor test…   Meer lezen»

  • Profielfoto van evds3

    evds3 antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @jurre ik zou ook gaan voor een alquitara ik heb er 2 1van 2.5l en een 15l en ook een t500 en nog allambiqs van 0.5 tot 30 l en eigenlijk gebruik ik alleen de alquitara van 15l en de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van evds3

    evds3 vind forumbericht "3 liter kolom distilleerketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Botanische bitters" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 10 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens