-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Suikerbiet melasse destilleren" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@kena1979 zuren helpen het binden en ontbinden van alcoholen aan andere zuren Esterificatie. Bijv Azijnzuur bind aan alcohol door aanwezig van zwavel zuur . Acetaat Tijdens vergisting onstaan diverse zuren. In stookboekje vind je het ontstaan van alcohol . … Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Botanische bitters" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@alchemist ja de smaak gaat meer en meer verdwijnen. Even als honing door koken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre 10 liter is een goed begin . Ik heb meerdere ketels en de 10 liter komt regelmatig van zolder .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre aantal keren overhalen hangt niet alleen af van soort product maar ook de kwaliteit van het product en hoe het is overgehaald.
-
Robbert vind forumbericht "mais mouten" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@drankdier in dat topic ” mountain dew” wat Rumo ook aanhaalde Beschrijf ik de simpelste manier om mais te mouten. T is een vrij harde korrel dus het kan inderdaad soms wat langer duren en ook het vooraf weken is… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Botanische bitters" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "mais mouten" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Suikerbiet gekookt morgen gist erop, iemand nog tips?" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Botanische bitters" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@alchemist des te langer je laat pruttelen des te meer de zoethout smaak verdwijnt.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden
Voor bourbon gebruik je minimaal 51 % mais . Daarnaast kun je een diastatisch mout gebruiken . Dus een actief enzym . Dit is nodig om zetmeel ketens in stukken te knippen en om te zetten in vergistbare suikers. Mais… Meer lezen»
-
Kees22 antwoordde op het onderwerp "mais mouten" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@kevin Dat is brouwen.
Mouten is het laten kiemen van de graan- of maïskorrels. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, even voorstellen als nieuw lid!" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@rino3-5 . Een vergisting moet je zo weinig mogelijk beroeren. Inderdaad pas Zodra gisting volledig voorbij is destileren..
-
evds3 vind forumbericht "3 liter kolom distilleerketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre 12 liter is prima mee te werken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre dan zou een alambiek van 5 of 10 liter Met kolom een prima overweging kunnen zijn . Te weinig inhoud is lastig te veranderen. Een iets te grote inhoud kun je eventueel reduceren door keramische of lava stenen te… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre ik heb mijn aantal ketels terug gebracht naar 7 en een glazen kolf . De ketels die ik daarvan het meest gebruik zijn de 50 liter en de 15 liter. Dan De glazen kolf van 750 ml voor test… Meer lezen»
-
evds3 antwoordde op het onderwerp "3 liter kolom distilleerketel" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@jurre ik zou ook gaan voor een alquitara ik heb er 2 1van 2.5l en een 15l en ook een t500 en nog allambiqs van 0.5 tot 30 l en eigenlijk gebruik ik alleen de alquitara van 15l en de… Meer lezen»
-
evds3 vind forumbericht "3 liter kolom distilleerketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Botanische bitters" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
- Meer laden