Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een tijdelijke schouder om een beetje te leunen, een handreiking die liefde voor het stoken uitstraalt." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @poverino welkom op forum .  Ik weet niet of ik jou kan helpen.  Ik heb een klein beetje ervaring opgedaan de laatste 43 . Ook een beetje ervaring opgedaan in professionele sector. Doe nog wat freelance in een destilleerderij werk….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ALQUITARA 2.5 liter is er." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @rudy68 na  de finale overhaal te hebben gedaan miet je altijd de drank  24 -48; u laten staan alvorens te gebruiken voor een Maceraat 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "ALQUITARA 2.5 liter is er." – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van evds3

    evds3 antwoordde op het onderwerp "ALQUITARA 2.5 liter is er." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    hoi
    geweldige ketels ik heb een 2.5l en een 15 liter beide top heb ook alambiq en t500 maar de altquitara is wel mijn lievelingsketel gr erik

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Help gist proces start niet" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @martin74 wacht nog even 48 u af sommige gisten komen langzaam op gang
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ALQUITARA 2.5 liter is er." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Macereren van kruiden , fruit , wortel , bloem , tak , noten maakt inderdaad verschil in op welke methode je macereert . Dat kan oo kamertemperatuur , verwarmd en ook onder druk . Met zaden en houtachtig producten moet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @robbert indd. En hobby mag geld kosten. Als je deze hobby begint om je verslaving in stand te houden dan kun je beter gwn af en aan Duitsland of Luxemburg rijden. We willen allemaal iets lekkers maken om van te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @rino3-5 Ja, als je het zo serieus gaat doen, kom je misschien iets hoger uit. Apparatuur moet je afschrijven. Een ketel bijvoorbeeld in 10 jaar, een alcoholmeter misschien wel in een jaar, als je onhandig bent. Anderzijds heb ik al…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Ik hou het een beetje bij, wat de kosten zijn. Robbert schatting van tussen de EUR 3,50 tot EUR 7,00 per liter à 40 % klopt ook bij mij wel zo’n beetje. Met uitschieters, natuurlijk. Dat is inclusief meetbare grondstoffen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "ALQUITARA 2.5 liter is er." – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Brutus

    Brutus vind forumbericht "- x -" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gemoute gerst" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @benneke 3,2 liter per kilogram . Dus 6,25 kilo op 20 liter.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @diederrick voor mij is het niet om wat het kost  .  T is na al die jaren niets  meer dan Routine  ,een gewoon . Beetje tijd in vullen.  Voorraad bijhouden hoeft ik ook niet eens. Ik krijg het in die…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kan voor mij deze nieuwe hobby wel uit?" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @rino3-5 hangt af van investeringen. Je kunt dure ketels en materialen kopen of zelf bouwen wat net zo goed kan werken . Je kunt dure mouten en gisten kopen . Maar ook zak graan en fruit halen en zelf je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    En dat is wat de gist hierboven beschreven er mee doet.
     IMG_20221105_2208143203.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    En de vaste rommel even eruit gezeefd. 
     IMG_20221105_113248775.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Uiteindelijk een mispel moes om te vergisten 
     IMG_20221105_114134198.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Paar potten ongepasteuriseerde honing.
     
     IMG_20221105_112036696.jpg

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 19 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens