Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Een nieuwe stoker erbij" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @grensjager2 top zeg! Zo doe ik het ook, “slecht ” gaat tussen de struiken en ik begin op nieuw. Deze hobby bracht mij rust. Vind heerlijk deze verhalen te lezen. Succes

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @robbert ja thnx, moet eerst de pekmez nog bemachtigen. Zal op het zout letten.   Welke lacto zou je dan adviseren want er komen nog een paar opties bij uit een bierbrouwen club om te enten.  Extra vraag: heb jij ooit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @murmillo wyeas zou niet mijn eerste keus zijn maar het is een redelijk compromis .
    Let op zoutgehalte!! 

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @robbert thnx. Ik heb Beschikking via een kennis over deze:
    https://www.unibrew-nederland.nl/wyeast-5335-lactobacillus.html
    Ik zal eerst as maandag eens zoeken naar de pekmez van @zoef. 
    Dan verdunnen tot een sg 1065 en deze gist enten.
    Ben nieuwsgierig, leuk experiment.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Pekmez experiment" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @rumo Vanmiddag gekocht, zal vannacht eens proberen.
    Slimme truc trouwens om te voorkomen dat je vaak moet koken. 😉
     

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "De eerste keer" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @arjan-van-d 1080 is zeer mooi  .
    Maar zoals eerder ook gezegd verhoog jou gist pitch  . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @murmillo ik zou geen gisten  van de saccharomyces stam nemen voor de pekmez.  Zout gehalte controleren van het product eventueel aanpassen en een Lactobacillus infectie laten ontstaan of wanneer je niet kunt wachten  enten met een Lactobacillus basis gist  ….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

      @robbert ik wil het eens proberen als drank. Ben wel nieuwsgierig. Eerder heb je mij geleerd bij delicate smaken te kiezen voor een spontane vergisting. Bij fruit niet te warm zodat de aromas goed los komen.  Pekmez is echter al…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @murmillo warm of koud vergisten heeft invloed op smaakvorming en is ook afhankelijk van  hoe je gaat vergisten. dus wat wil je met de pekmez? Wil je het als een drank op zich gaan gebruiken of wil je het als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gemoute gerst" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @benneke de verhouding mout en granen hangt af van wat je voor uiteindelijke smaak/ resultaat je beoogd. Je kunt voor een vol gerstemout gaan maar ook voor een deel mout en een deel graan . De meer granen des te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Een vervolg op grensjager2. Er zijn diverse manieren van destilleren en voor de verschillende van deze zijn ook verschillende ketels nodig  .  Bekent de soorten zoals met kolom voor hogere scheiding en de soorten met een hoed  / helm /…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kees22  als eerste deel is gestookt wordt de ketel opnieuw gevuld met verse stookwijn en de fijns van de eerste stook    zodra er voldoende in de secondaire ketel zit gaat de secondaire ketel terug in primaire ketel en worden…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @robbert Ik snap nog niet precies of de voor- en naloop van de eerste stook weer meegaan naar de tweede stook. Als dat zo is, waarom scheid je dan de voor- en naloop? Of worden voor- en naloop van de…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 22 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens